متاسفانه سهمیه مصوبه حداقل ۵۰ درصد اشتغال بومی رعایت نمی شود

ایسنا/بوشهر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر مطابق معمول روزهای جمعه طی پیامی به نکات مهم روز پرداخته است.

متن کامل پیام آدینه آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر- در روز ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ که نسخه ای از آن در اختیار ایسنا قرار گرفته به شرح زیر است.

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«الحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّه الله فی الارضین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین»

حمد و ثنای بیکران خدای را سزاست که به همگان راه نمود و طریق عافیت برگشود و درود و سلام بی شمار بر پیامبر رحمت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و خاندان آسمانی اش که علمدار نجات و کمال انسان در آخرین مرحله بعثت می باشند.

بی تردید انسان موجودی محاسبه گر است و مطابق آنچه به نظرش سودآور به حساب می آید عمل می کند ولی بسیاری در معیار محاسبه اشتباه می کنند. خداوند می فرماید رضایت الهی و عمل سعادت آمیز برای آخرت میزان محاسبه برای صحت و ارجمندی اعمال انسان است.

«إِنَّ الَّذِینَ یُؤْذُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ وَ أَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُهِینًا»

انسان خردمند و دوراندیش انسانی است که اعمالش الهی و انگیزه اش خدایی و ارزش عملش اخروی است.

در این جمعه که (سیّد الایام) است چند موضوع را به محضر مبارک مؤمنان گرامی متذکر می شویم.

۱. عمل قبیح توهین به پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و اهانت به قرآن کریم توسط مزدوران جهان استکبار که دستشان به خون میلیونها انسان بی گناه در طول تاریخ آغشته است و قلمشان همواره آلوده به جنایت و خیانت و انحراف و تحریف است محکوم می‌کنیم.

این عمل نشانه ‏عجز و سقوط فرهنگی جهان غرب و مدعیان دروغین حقوق بشر و افشای ماهیت جنایتکاران جهان استکبار و عقب افتاده های سیاسی و فکری است.

مردم مسلمان و آزاده جهان با هوشمندی توطئه‌های این جنایت پیشگان را محکوم کرده و این عمل ضد انسانی مسلمانان را بر اعتقاد و التزام عملی به مبانی اسلام با وحدت و همدلی و با بیداری و مقاومت و برخورد قاطع با نفرین شدگان خداوند مصمم تر خواهد نمود.

۲. امید است مسؤولان گرامی آموزش و پرورش در دو عرصه آموزش و سلامت دانش آموزان و برنامه دقیق علمی و مراقبتهای کافی بهداشتی بیش از این به عمل آورده و شبکه آموزش مجازی را کامل تر و کارآمدتر کنند.

تقاضا دارم خانواده های گرامی با نظارت و همکاری های لازم با کادر آموزشی فرزندان عزیز خود را مواظبت بهداشتی و مراقبت آموزشی نمایند.

۳. عدم اشتغال و بیکاری یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم عزیز استان بوشهر به ویژه جوانان می باشد اما متاسفانه سهمیه مصوبه حداقل ۵۰ درصد اشتغال بومی مراعات نمی شود و به همین جهت مردم استان گرانقدر بوشهر دچار آسیب‌های جدی اقتصادی و اجتماعی شده اند، از تمامی مسؤولان ذی ربط به ویژه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی اکیداً می‌خواهم این موضوع را مراعات نمایند و این حداقل حقوق مردم استان بوشهر است.

۴. گرانی های موجود و متاسفانه کاذب که ناشی از عدم برنامه ریزی صحیح، مدیریت کارآمد و نظارت بازدارنده است معیشت و زندگی اقتصادی مردم را تحت تاثیر بسیار داده است و اقشار کم درآمد را دچار آسیب های جدی نموده است.

از تمامی مسؤولان اجرایی کشور که مسؤولیت مستقیم این امور را به دست دارند می خواهم در این امور تدابیر و مدیریت کارآمد داشته باشند و از قوه محترم قضائیه درخواست دارم نظارت قاطع اعمال فرمایند و از مجلس شورای اسلامی در این موضوع با وضع قوانین مناسب و نظارت جامع اوضاع معیشتی را به سامان رسانند که این خواست به حق مردم، گله مردم و سخن مردم است.

خداوند ظهور حضرت بقیه الله الاعظم روحی فداه را تعجیل بفرماید و طول عمر با عزت به مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای دامت برکاته العالیه مرحمت نماید و همه ما را در طریق ایمان و تقوا، اخلاق، بصیرت و مجاهدت ثابت قدم بدارد. یاد و خاطره شهدا و امام و شهدا را گرامی می داریم.

صفایی بوشهری
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …