مخالفت قطرایرویز با اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در هواپیما

یکی از مدیران ارشد شرکت هواپیمایی قطر ایرویز به تازگی مخالفت خود را با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در داخل کابین هواپیما اعلام کرده است.

به گزارش ایسنا، اکبر الباکر، مدیر ارشد اجرایی شرکت هواپیمایی قطر ایرویز به تازگی مخالفت خود را درباره اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در داخل کابین هواپیما عنوان و خاطر نشان کرده است که این طرح علاوه بر آنکه هیچ تاثیر مثبتی بر جلوگیری از انتقال و انتشار ویروس کرونا میان مسافران ندارد، بلکه موجب افزایش قابل توجهی در قیمت بلیت هواپیما خواهد شد که بدون شک در این شرایط بحرانی مورد استقبال هیچ یک از طرفین یعنی شرکت‌های هواپیمایی و مسافران قرار نخواهد گرفت و فقط موجب کاهش استقبال و روند نزولی در صنعت هوایی این که تاکنون نیز به شدت از شیوع گسترده و پاندمی کرونا صدمه دیده، خواهد شد.

بر اساس گزارش اسکای نیوز به نقل از وب سایت simpleflying، وی بر این باور است که اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد قیمت بلیت هواپیماها را در جهان خواهد داد.

قطرایرویز به عنوان شرکت هواپیمایی حامل پرچم قطر، یکی از بزرگترین و بهترین ایرلاین‌های فعال در جهان به شمار می‌رود که هرروزه به مقاصد بین‌المللی متعددی در کشورهای مختلف جهان پرواز کرده و خیل عظیمی از مسافران را به مناطق مختلف جابجا می‌کند.

پیشتر نیز آلن جوویس، مدیر ارشد شرکت هواپیمایی کانتاس ایرویز استرالیا ضمن اظهار نظر درباره اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در هواپیما، از  غیرممکن بودن اجرایی شدن این خبر داده بود.

به عقیده وی، اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در داخل کابین هواپیما غیر عملی و غیر واقعی به نظر می رسد چرا که با خالی گذاشتن صندلی وسط تنها ۶۰ سانتیمتر معادل ۲۳ اینچ در میان مسافران فاصله ایجاد می‌شود، این در حالی است که طبق نظر کارشناسان و متخصصان سازمان بهداشت جهانی حداقل یک و نیم متر باید میان افراد به منظور قطع زنجیره انتقال و انتشار این ویروس خطرناک و مرگبار فاصله وجود داشته باشد.

همچنین جویس تاکید کرده بود: اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و ایجاد فاصله یک و نیم متری در یک هواپیمای ایرباس اس ای A۳۲۰ به معنای فروش بلیت برای تنها ۲۲ صندلی خواهد بود؛  این در حالیست که در حالت عادی ۱۸۰ بلیت برای این نوع از هواپیما صادر می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …