مرمت اضطراری گنبدهای بازار دَوه چی تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر پایگاه جهانی بازار تبریز از مرمت اضطراری گنبدهای بازار دَوه چی (شتربان) خبر داد.

حسین اسمعیلی سنگری با اعلام این خبر، گفت: بازار سرپوشیده‌ی تبریز، سند باشکوه فرهنگ، هنر، تاریخ و اقتصاد آذربایجان است که با توجه به چنین جایگاهی مرمت و ساماندهی این بنای تاریخی همواره در اولویتهای کاری پایگاه جهانی بازار و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی قرار دارد.

وی با بیان اینکه مرمت بخشهای در معرض آسیب و نیازمند استحکام بخشی بازار جهانی تبریز بطور مداوم در حال اجرا است، اظهار کرد: با توجه به اینکه گنبدهای این بازار نیازمند رسیدگی و استحکام بخشی بود، از اسفندماه سال 98 پروژه مرمت اضطراری گنبدهای مذکور توسط پایگاه جهانی بازار تبریز آغاز و تا پایان سال 99 تداوم خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مدیر پایگاه جهانی بازار تبریز، با اشاره به اقدامات انجام شده در این مرحله از مرمت اضطراری گنبدهای بازار دَوه چی، گفت: طی شش ماه گذشته اقداماتی نظیر سبک سازی و برداشتن طاق‌ها و گنبدهای پوسیده، بازسازی مجدد آنها و اجرای زیرسازی جهت عایق کاری گنبدها انجام شده است.

اسمعیلی در خاتمه گفت: این مرحله از مرمت اضطراری گنبدهای بازار دَوه چی با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال در حال اجرا است و تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …