مرمت عمارت تاریخی معتمدی در آرادان

ایسنا/سمنان سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از مرمت عمارت معتمدی در شهرستان آرادان خبر داد.

حمیدرضا دوست‌محمدی 6 تیرماه 1400 با اعلام این خبر افزود: مرمت عمارت معتمدی با انجام کار ساخت و تعویض در و پنجره‌ها، سفیدکاری، اجرای سیستم روشنایی،گاز شهری، آب و … آغاز شده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان خاطرنشان کرد: پس از مرمت و آماده‌سازی این عمارت تاریخی، نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آرادان در این مکان مستقر خواهد شد.»

دوست‌محمدی ادامه داد:  این خانه 243 متر زیربنا دارد و متعلق به “محمدرضا معتمدی” مالک روستای علی‌آباد در حدود 100 سال گذشته است.

او گفت: خانه معتمدی به سبک خانه‌های ایرانی، در دوره پهلوی ساخته شده و در روستای علی‌آباد آرادان واقع شده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: بر اساس متون باقیمانده از سفرنامه ناصرالدین‌شاه، اردوان اسم قدیم آرادان بوده است که از نام اردوان اشکانی مشتق شده و پس از گذشت زمان به لفظ آرادان مبدل شده است.

وی با اشاره به تعدد جاذبه های گردشگری در این استان تصریح کرد: امامزاده علی‌اکبر(ع) با قدمت ایلخانی، امامزاده شاه سلطان نظر(ع)، بازار تاریخی، تپه تاریخی شاه نظر، مسجد جامع و حسینیه، کاروانسرای ده نمک، روستای هدف گردشگری پاده و مناطق نمونه گردشگری رامه و قالیباف و…از مهمترین جاذبه‌های گردشگری در آرادان هستند.

شهرستان آرادان در 15 کیلومتری شهرستان گرمسار واقع شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …