مروری بر بازار طلا و سکه در هفته‌ای که گذشت

طبق اعلام نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، در اواخر هفته‌ای که گذشت علاوه بر اوضاع اقتصادی جهانی که سبب کاهش قیمت اونس جهانی طلا شد؛ کاهش تقاضا و تردد در بازارها نیز سبب کاهش گردش نقدینگی و کاهش قیمت‌ها در بازار داخلی سکه و طلا شده است.

محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در طول هفته گذشته از ابتدای هفته قیمت اونس جهانی طلا صعودی و در محدوده ١۶۴٠ تا ١۶٨٠ دلار در نوسان بود که علت آن کاهش رشد اقتصاد جهانی و افزایش تقاضا برای خرید طلا در بازارهای جهانی بوده است. اما در روزهای پایانی هفته، تا حدودی اوضاع دگرگون شده و قیمت اونس جهانی طلا رو به کاهش رفته است.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه همین موضوع سبب بالا رفتن قیمت سکه و طلای داخلی در طول هفته شده بود، افزود: در اوایل هفته که قیمت سکه تا شش میلیون و ١۵٠ هزار تومان افزایش پیدا کرد، اما از روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مجدداً قیمت‌ها به سمت کاهشی شدن پیش رفت و از روز گذشته با توجه به کاهش ارزش اونس جهانی، کاهش قیمت سکه در بازار داخلی را نیز شاهد بودیم.

وی افزود: علاوه بر این وضعیت بازار به‌گونه‌ای است که با کاهش تردد در سطح شهر، کاهش داد و ستد در بازار ایجاد شده است و تقاضایی در بازار وجود نداشته و به حالت رکود درآمده است. کاهش دادوستدها به نوعی گردش نقدینگی را در بازار کاهش داده که همین موضوع، به کاهش قیمت سکه و طلا کمک کرده است. ضمن اینکه قیمت‌ها حبابی ندارد و به دلیل کاهش تقاضا، حباب منفی نیز در قیمت سکه و طلا مشاهده می‌شود. در مجموع بازار پرنوسانی را به دلیل افزایش قیمت‌های شدید در اوایل هفته و در روزهای پایانی هفته کاهش شدید قیمت‌ها، داشتیم.

کشتی آرای اعلام کرد: قیمت سکه اکنون به شش میلیون و ٧٠ هزار تومان رسیده است. البته روز سه‌شنبه قیمت شش میلیون و ١۶٠ هزار تومان هم برای سکه داشتیم. هر گرم طلای ١٨ عیار نیز در این هفته در گرانترین وضعیت خود به ۶٣٠ هزار تومان رسیده بود و اکنون نیز در محدود ۶٢۵ هزار تومان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …