مسئولان قم برای توسعه زیرساخت‌های صنعتی تلاش کنند

ایسنا/قم استاندار قم با اشاره اهمیت و نقش شهرک های صنعتی در رشد و توسعه اقتصادی گفت: مسئولان استان برای توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی تلاش کنند.

بهرام سرمست در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم طی سخنانی با تاکید بر توسعه زیرساخت ها به عنوان مهمترین وظیفه دولت در قبال سرمایه گذاران در نواحی صنعتی اظهار داشت: تفاهم نامه گاز شهرک صنعتی شکوهیه الگویی برای کشور شد و امروز نیز باید تفاهم نامه برق را به سرانجام برسانیم.

وی همچنین موضوع منابع آبی را یکی از نیاز های مهم فاز توسعه ای شهرک های صنعتی عنوان و خاطرنشان کرد: باید الگوی مناسبی برای توزیع آب این مناطق طراحی شود.

استاندار قم پیگیری های مدیریت استان برای تامین مالی واحدهای تولیدی را مورد توجه قرار داد و با اشاره به انتظارهای سرمایه گذاران برای دریافت تسهیلات حمایتی افزود: بخش خصوصی نیز باید حساب های سپرده گذاری خود را به بانک های عامل منتقل کند.

سرمست بیان کرد: از بانک های عامل انتظار داریم تا برای افزایش سهم اعتبارات حمایتی پیگیری های لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به آغاز به کار مرکز بررسی مشکل های تولید و سرمایه گذاری استان خاطرنشان کرد: باید گزارشی از فعالیت های این مرکز و کارکردهای آن در راستای جذب سرمایه گذاری ارائه شود.

در این جلسه گزارشی از پیشرفت تفاهم نامه در خصوص رفع مشکل برق شهرک شکوهیه قم، وضعیت تسهیلات حمایتی پرداختی به فعالان اقتصادی و فعالیت های مرکز حمایت از سرمایه گذاری استان قم ارائه شد.

 قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) – قنوات – و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

از ظرفیت هنرمندان قم برای بهبود آسیب های اجتماعی استفاده شود

استاندار قم همچنین در نشست با تعدادی از هنرمندان و سینماگران قم گفت: استفاده از ظرفیت هنرمندان برای کمک به بهبود آسیب های اجتماعی و اعتلای فرهنگی جامعه ضروری است.

وی حمایت از بخش فرهنگ و هنر را یکی از سیاست های مهم دولت دانست و اظهار داشت: در جذب و توزیع اعتبارات نیز باید توازن بین بخش های مختلف فرهنگی برقرار شود.

سرمست با اشاره به عزم جدی استان برای رونق بخشی به فعالیت های هنری و تسهیل فعالیت هنرمندان گفت: تلاش می کنیم تا از ظرفیت های موجود برای کمک به سینماگران و هنرمندان بهره ببریم.

استاندار قم در ادامه شرایط کنونی جامعه از حیث آسیب های اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و افزود: باید از زبان فرهنگ و هنر برای اعتلای ارزش های فرهنگی بهره گرفت.

وی نقش و جایگاه قم به عنوان یک جهان شهر شیعی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: مدیریت فرهنگی در چنین جایگاهی باید فراتر از استان و در تراز ملی و بین المللی اثرگذاری داشته باشد.

سرمست به نقش الگویی هنرمندان در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: باید بیش از پیش از ظرفیت این قشر برای انتقال مفاهیم و ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بهره گرفته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …