مسکن مهر شهرهای کوچک تقریبا تکمیل شده است

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: از ۳۴۸ هزار واحد مسکن مهر که بر عهده بنیاد مسکن بوده، بجز واحدهای تکمیل شده فاقد خدمات و زیرساختها یا آن تعداد که دچار مشکلات حقوقی هستند فقط ۴۴۰۰ واحد باقی مانده که در حال تکمیل است.

جواد حق شناس در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متعهد به اجرای ۳۴۸ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر بودنه که تا کنون ۳۲۹ هزار واحد تکمیل شده است.  از این تعداد ۳۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر دفترچه اقساط گرفتنه اند. ۹۶۲۴ واحد هم به دلایلی نیمه تمام ماندند از جمله ۱۲۵۴ مورد دارای پیشرفت کمتر از ۳۰ درصد بودند که طبق دستور وزارت راه و شهرسازی از طرح مسکن مهر خارج شدند.

وی افزود: ۵۹۰۰ واحد فاقد متقاضی و ۲۴۰۰ مورد هم دارای مشکلات حقوقی هستند که امکان پیشرفت آنها در شرایط فعلی وجود ندارد.

معاون بنیاد مسکن با بیان اینکه حدود ۱۲ هزار واحد مسکن مهر دارای مشکلاتی در بخش زیرساختها و خدمات هستند گفت: با توجه به نبود خدمات و انشعابات و قابل استفاده نبودن نمی توان این ۱۲ هزار واحد را تحویل داد. باید وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو و دستگاههای خدمات رسان کمک کنند تا آب، برق و تاسیسات زیربنایی و روبنایی این واحدها تکمیل شود.

به گفته حق شناس، حدود ۱۴ هزار نفر از متقاضیان مسکن مهر در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر، حین کار به هر دلیلی تسویه کرده و با توجه به دریافت پول خود از پروژه خارج شده اند.

وی تصریح کرد: با توجه به این آمار حدود ۴۴۰۰ واحد در حال ساخت است که مشکل خاصی ندارند و در آینده نزدیک تکمیل می شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …