مسیر صعود طلا هموارتر شد

طلا در هفته ای که گذشت با تحولات اساسی روبرو شد و شاهد تجدید دوباره جذابیتش برای بسیاری از سرمایه گذاران در نتیجه ریزش بازار رمزارزها بود.

به گزارش ایسنا، ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA به کیتکونیوز گفت: هفته گذشته یکی از هفته هایی بود که برای بسیاری از معامله گران تغییر معادلات را رقم زد. حباب ارز دیجیتالی فرو ریخت و اگرچه رمزارزها به این زودی کنار نمی روند اما این استدلال که بیت کوین پناه امن دارایی در برابر تورم است زیر سوال رفت. از این پس افراد آگاهی و نگرانی بیشتری نسبت به نوسان بیت کوین خواهند داشت. این امر به سرازیر شدن موج پول به سمت طلا منجر شد و فروش صندوقهای ETF طلا اکنون متوقف شده است. من به طلا خوش بین هستم.

بارت میلک، مدیر استراتژی جهانی شرکت تی دی سکیوریتیز گفت: پس از یک آوریل و مه آرام، طلا در آستانه معامله در قیمت بالاتری قرار دارد. در آینده نه چندان دور اونس طلا به بالای سطح ۱۹۰۰ دلار صعود خواهد کرد و ما مشاهده خواهیم کرد بانک مرکزی آمریکا در زمینه انقباض سیاست پولی تا چه حد جدی خواهد بود. با این حال چنین انتظاری نمی رود. انتظارات تورمی بالاتر خواهد رفت زیرا بانک مرکزی آمریکا کاملا از تورم راضی بوده و اجازه می دهد تورم به بالای نرخ هدف گذاری شده صعود کند.

ریسک تحکیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا برای طلا

به گفته مویا، یک ریسک که به قوت خود باقی مانده است، تعدیل سیاست انبساطی از سوی بانک مرکزی آمریکا خواهد بود که افزایش بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله را به دنبال خواهد داشت. حرکت قیمت در بازار اوراق قرضه احتمالا ریسک اولیه برای طلا خواهد بود. اما بانک مرکزی آمریکا فعلا تصمیمی برای تغییر اوضاع ندارد و نمی تواند به یک باره عادی سازی سیاست پولی را آغاز کند زیرا این امر هرج و مرج زیادی را به دنبال خواهد داشت.

و با وجود اظهارات بعضی از مقامات در نشست سیاست پولی آوریل بانک مرکزی آمریکا مبنی بر آمادگی برای آغاز صحبت درباره تعدیل سیاست انبساطی در دیدارهای آینده با در نظر رگفتن پیشرفت اقتصادی، بانک مرکزی آمریکا احتمالا یکی از آخرین بانکهای مرکزی خواهد بود که سیاست خود را تحکیم می کند. و این امر محیط فوق العاده ای را برای صعود قیمت طلا فراهم می کند.

مویا در ادامه افزود: به دلیل ریسکهایی که وجود دارد، طلا از موقعیت خود به عنوان پناهگاه دارایی و دارایی امن سود خواهد بود. سایر بانکهای مرکزی زودتر از بانک مرکزی آمریکا برای تحکیم سیاست پولی دست به کار خواهند شد و این امر به معنای دلار ضعیفتر خواهد بود.

میلک خاطرنشان کرد چهارشنبه هفته گذشته هنگامی که گزارش نشست ماه پیش بانک مرکزی آمریکا منتشر شد، طلا با وجود اظهارنظرات مربوط به تعدیل سیاست انبساطی موفق شد سطح حمایتی خود را حفظ کند زیرا انتظارات بازارها از احیای قوی اقتصادی به احیای آهسته تر تغییر پیدا کرده است.

سطوح کلیدی قیمت طلا

با توجه به این که اونس طلا شکستن قیمت ۱۹۰۰ دلار را هدف گرفته است، ممکن است انتظار بازارها برای مشاهده شکسته شدن این سطح چندان طولانی نشود.

میلک پیش بینی کرد طلا احتمالا از مرز ۱۹۰۰ دلار عبور می کند. طلا اکنون در محدوده ۱۸۷۰ دلار قرار دارد و از میانگین قیمت ۲۰۰ روزه عبور کرده است. طلا فضای زیادی برای صعود به قیمت بالاتر دارد.

ادوارد مویا هم پیش بینی کرد دورنمای طلا در کوتاه مدت و میان مدت مثبت است و هفته جاری شاهد تلاشهای بیشتری برای صعود به ۱۹۰۰ دلار خواهیم بود. اگر این قیمت بزودی شکسته شود، تعجب آور نخواهد بود.

کوین گریدی، رییس شرکت فونیکس به کیتکونیوز گفت: طلا قطعا در یک روند صعودی قرار دارد اما این فلز ارزشمند باید مطمئن شود که حمایت در سطح ۱۸۴۶ دلار را حفظ خواهد کرد. وی نسبت به طلا نظر خنثی داشت و احتمال عقب نشینی این فلز ارزشمند را پیش بینی کرد و گفت: طلا باید حمایت در سطح ۱۸۴۶ دلار را حفظ کند در غیر این صورت سطح حمایتی بعدی در ۱۸۰۸ دلار قرار خواهد دارد.

آمار اقتصادی مهم هفته جاری

بر اساس گزارش کیتکونیوز، در هفته جاری معدودی آمار اقتصادی مهم منتشر می شود که شاخص اعتماد مصرفی سی بی، گزارش تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه اول، سفارش کالاهای بادوام، درآمد شخصی و شاخص قیمت PCE آمریک را شامل می شوند. سایر آمار شامل شاخص قیمت مسکن و فروش خانه نوساز و شمار متقاضیان بیمه بیکاری و فروش خانه در آمریکا است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …