مشکلات سیستان و بلوچستان با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی برطرف می‌شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه مشکلات سیستان و بلوچستان با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی برطرف می‌شود گفت: مشکلات این استان با راه‌حل بومی باید حل شود زیرا این منطقه از جهات مختلف با سایر استان‌های کشور از نظر پوشش گیاهی، وضعیت آب و هوایی و سایر موضوعات متفاوت است.

به گزارش ایسنا سورنا ستاری شامگاه دوشنبه در نشست اقتصاد دانش‌بنیان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: نگاهی نسبت به این استان ایجاد شده که راه‌حل مشکلات استفاده از نیروی انسانی است و تمامی این مشکلات با دانش و عقل حل خواهد شد و هیچ غول چراغ جادویی وجود ندارد.

وی افزود: جوانان سیستان و بلوچستان برای حل مشکلات باید تلاش کنند و نباید انتظار داشته باشیم که دولت این کارها را انجام دهد زیرا دولت تنها زیرساخت‌های لازم را فراهم خواهد کرد و راه‌حل همانطور که گفته شد از درون این استان سرچشمه می‌گیرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به اینکه آب ژرف در منطقه سیستان به نتایج باورنکردنی رسیده است ولی مطمئناً با آن اتفاق عجیبی در این استان می‌افتد که امیدواریم این موضوع ادامه داشته باشد افزود: آب ژرف یک راه‌حل است و صدها پایان نامه دانشجویی و پروژه باید در این زمینه تعریف شود.

وی تاکید کرد: توسعه پارک علم و فناوری استان یک اولویت است و کارخانه نوآوری در خرداد امسال باید راه بیافتد.

ستاری تصریح کرد: صندوق پژوهش و فناوری سیستان و بلوچستان به صورت جدی فعال شود زیرا تصمیم‌گیری‌ها باید از درون استان باشد به گونه‌ای که هر بخش خصوصی که در این صندوق سرمایه‌گذاری کرده تاکنون توانسته چندین برابر برداشت داشته باشد از این رو باید محور توسعه استان باشد.

وی خاطرنشان کرد: پلتفرم‌های داخلی سیستان و بلوچستان باید توسط خود این استان فراهم شود و از ما باید تنها انتظار تقویت این پلتفرم‌ها را داشته باشید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …