مصرف کنندگان خاموش برق افزایش یافته است

ایسنا/فارس معاون خدمات مشترکین توزیع برق شیراز گفت: امروزه با توجه به رشد روز افزون فناوری های جدید و تغییر سبک زندگی، با افزایش قابل ملاحظه مصرف برق و تعداد مصرف کنندگان خاموش مواجه هستیم.

حسین صالحی با بیان اینکه  گره خوردن تمام جنبه های زندگی و وابستگی زیاد به انرژی الکتریکی منجر به تغییرات شگرفی در عادات و شیوه های استفاده ما شده است، گفت: برای مثال در گذشته کودکان در اوقات فراغت بازی‌های فیزیکی و حرکتی انجام می دادند، اما امروزه صنعتی به نام صنعت فراغت و بر مبنای استفاده از بازی‌ها و فیلم‌ها و فناوری اطلاعاتی وارتباطی شکل گرفته است.

وی افزود: یکی از مصادیق تغییر در ذائقه استفاده مردم، استفاده زیاد از رایانه نسبت به گذشته است، به طوریکه صرفا به دلیل افزایش قابل ملاحظه ساعات استفاده از رایانه در روز هم اکنون رایانه ها به عنوان یکی از پر مصرف ترین وسایل برقی به شمار می‌روند.

صالحی با ذکر اینکه وسایل برقی را هنگامی که با آنها کار نداریم خاموش کنیم تا برق مصرف نکنند گفت بعضی از وسایل برقی حتی وقتی خاموش هستند برق مصرف می کنند البته اگر دو شاخه اشان در پریز باشد.

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع برق شیراز گفت: قبلا معنی خاموش و روشن بودن وسایل برقی کاملا مشخص بود اما الان تعداد زیادی وسایل به خصوص دستگاه‌های الکترونیکی در هر خانه وجود دارد که حتی در حالت خاموش برق مصرف می کنند.

توصیه‌هایی برای مدیریت مصرف برق

صالحی گفت قرار داشتن تلویزیون، لپ تاپ، مودم‌ها، اسپیکرها، مایکرو ویو و … در حالت استندبای، به معنای تداوم مصرف انرژی برق است، لذا از شهروندان درخواست میکنیم زمانیکه از یک دستگاه برقی به مدت طولانی استفاده نمیشود، در گام اول دستگاه را کاملا خاموش نمایند و سپس آن را از مدار برق خارج و کاملا خاموش کنند، یا در صورت تو کار بودن جریان برق، دستگاه برقی خود را به یک رابط وصل و از طریق رابط جریان برق را قطع کنید.

وی با اشاره به اینکه شارژرها وقتی در پریز برق باقی می مانند حتی وقتی هیچ وسیله برقی به آنها وصل نیست حدود نیم وات برق مصرف می کنند، گفت: از دوشاخه خارج کردن اینگونه وسایل به لحاظ ایمنی هم لازم است، چرا که بسیاری از آتش سوزیها و اتفاقات ناگوار به دلیل گرم شدن و اتصالی دستگاههای الکترونیکی بخصوص شارژرها اتفاق می‌افتد.

تحولات بزرگ حاصل اقدامات کوچک اما مستمر است

معاون امور مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز با بیان اینکه تاکید صنعت برق بر لزوم مدیریت مصرف، برای کاستن از سطح رفاه مشترکان نیست گفت اقدامات هرچند کوچک هر مشترک، تاثیری بزرگ بر تداوم خدمت رسانی مطلوب و توسعه فعالیتهای صنعت برق دارد.

صالحی، با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان و ضرورت انجام برنامه ریزی‌ها و اقدامات پیشدستانه جهت عبور از پیک گفت: همه ساله در ایام تابستان شاهد افزایش مصرف انرژی برق، به واسطه استفاده گسترده از وسایل سرمایشی هستیم.

وی با یادآوری اینکه همکاری مشترکان طی دو سال گذشته موجب، کاهش میزان رشد مصرف در ایام تابستان و پیک بار شد، گفت: امسال هم براساس برنامه ابلاغی شرکت توانیر، زمان و مکان مدیریت بار در نقاط مختلف کشور مشخص شده است که برای حوزه تحت مدیریت توزیع برق شیراز این زمان ۱۳ تا ۱۸ هر روز است.

صالحی با یادآوری اینکه امسال شرکت توزیع نیروی برق شیراز، مدیریت ۱۴۳ مگاوات را باید محقق کند، گفت: براساس استراتژی مشخص شده، در بخش‌های صنعت، کشاورزی، عمومی، دولتی و خانگی و تجاری، برنامه ها تدوین شده است.

معاون امور مشترکین شرکت توزیع برق شیراز اجرای اقدامات فراگیر اصلاح و بهینه سازی، جمع آوری رمز ارزهای غیر مجاز، تعدیل روشنایی و تعدیل مصرف برق ادارات و سازمانها تا پنجاه درصد دیماند مصرفی و اقدامات فرهنگی را از اقدامات و برنامه ریزیهای پیش دستانه جهت مدیریت مصرف برق معرفی کرد.

کشاورزی مصرف کننده ۳۰ درصد برق

او با اشاره به اینکه مشترکان کشاورزی در محدوده شرکت توزیع نیروی برق شیراز، یک درصد از کل مشترکان را تشکیل می‌دهند، اما ۳۰ درصد از کل برق را مصرف می‌کنند، گفت: امسال نیز پیش بینی انعقاد قراردادهای همکاری با مشترکان برق کشاورزی انجام شده است.

صالحی گفت: مشترکان این بخش با اعمال خاموشی ۴ ساعته در هر روز و تنها در بخش پمپ‌های نصب شده بر سرچاه، امکان برخورداری از تخفیف‌هایی را برای خود فراهم خواهند کرد.

او گفت: مشترکان دیماندی بخش صنعت نیز با انتقال تعطیلات خود از جمعه به یکی از روزهای کاری، انتقال برنامه آورهال دستگاه‌ها به تاریخ پیک مصرف برق در تابستان می‌توانند همچون سالهای گذشته، در مسیر تامین برق مطمئن و پایدار و عبور موفق از اوج بار، کمک کنند.

صالحی یادآور شد: زمان اوج بار برای مصارف دیماندی صنعت و کشاورزی ۱۳ تا ۱۸ هر روز، ادارات و بانکها ساعات ۱۱ تا ۱۵ و مشترکان خانگی ۱۹ تا ۲۳ تعیین شده است و امیدواریم مشترکان در این ساعات و بازه زمانی ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور، همراهی لازم را با صنعت برق داشته باشند.

معاون شرکت توزیع برق شیراز گفت: هر مشترک با انجام اقدامات کوچک، نظیر، کاهش تعداد لامپ‌های روشنایی، استفاده از دمای اسایش ۲۵ درجه، مدیریت استفاده از وسایل برقی پر مصرف در ساعات پیک بار و … گام های بلندی را در راستای کمک به صنعت برق بر خواهند داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …