معاون استاندار مرکزی: به موفقیت طرح توسعه مشاغل خانگی امیدوارم

ایسنا/مرکزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی با بیان اینکه به موفقیت طرح توسعه مشاغل خانگی امیدوارم، گفت: آنچه از این طرح انتظار می رود ایجاد اشتغال عملیاتی و پایدار است.

سعید فرخی در آیین افتتاح دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در اراک که با حضور جمعی از مسئولان در اراک برگزار شد، اظهار کرد: نقاط قوتی که در این طرح که با کارفرمایی وزارت تعاون توسط جهاد دانشگاهی در دست اجراست، وجود دارد، امیدواری زیادی نسبت به موفقیت آن ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه مطالعات انجام شده در خصوص این طرح که مبتنی بر تجربیات ۹ کشور دنیا بوده است، یکی از امتیازات و نقاط قوت آن است، چرا که استفاده از تجربیات طرح های گذشته باعث شناسایی نقاط ضعف و آسیی های آنها شده و موجبات رفع این نقاط ضعف را فراهم می کند.

معاون استاندار اظهار کرد: تقریبا تمام این کشورها به اهمیت و جایگاه مشاغل خانگی پی برده و برای آن اهمیت قائل شده اند. این مشاعل همچنان نقش پر اهمیتی در دنیا دارند و از طرفیت گسترده ای که می توانند در حوزه اشتغال ایجاد کنند، در جوامع مختلف استفاه می شود.

فرخی بر لزوم حمایت از مشاعل خانگی تاکید کرد و افزود: همه کشورها در ابعاد مختلف بر حمایت از مشاغل خانگی تاکید دارند و کشور ما نیز از این امر مستثنی نیست.

وی اتصال به بازار را شرط بسیار مهمی در به ثمر رسیدن این طرح عنوان کرد و گفت: استفاده از پیشران ها و پیش بینی آنها در این طرح نشان می دهد که طراحان این طرح این مهم را نیز در مطالعات خود مورد توجه قرار داده اند تا روند اجرا و دستیابی به اهداف به خوبی و بدون وقفه طی شود.

فرخی ایجاد ۲۰۰۰ شغل در حوزه مشاعل خانگی در استان که در قالب طرح توسعه مشاغل خانگی هدفگذاری شده است، را کار بسیار بزرگی دانست و افزود: امید است انتظاراتی که از این طرح می رود به خوبی برآورده شود و دبیرخانه طرح برنامه ریزی مناسب، رصد برنامه و اقدامات حمایتی و هدایتی در طول مسیر را به خوبی به انجام برساند.

وی با بیان اینکه قول مجموعه مدیران استان و شهرستان قطعا همراهی با طرح  خواهد بود و تمام سعی استان بر این خواهد بود که این طرح به ثمر برسد بیان کرد: امید است بتوانیم این ظرفیت را افزایش دهیم.

فرخی در ادامه با بیان اینکه ایجاد بازارچه های فروش همیشه مورد تقاضای فعالان عرصه مشاغل خانگی بوده و باید پیگیر اجرای آن باشیم گفت: ولی باید فراتر از این برویم و استفاده از ظرفیت دیجیتالی و مجازی موجود که می تواند افراد را به بازار جهانی متصل کند را در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه کیفیت در این عرصه تولید محصولات مشاغل خانگی بسیار اهمیت دارد، افزود: مجموعه اقتصادی استان و فرمانداران به اجرای این طرح کمک می کنند و همراه خواهند بود تا طرح به ثمر برسد و انتظار می رود که روند اجرایی طرح در کارگروه اشتغال استان رصد و بررسی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …