مقصر گرانی بلیت هواپیما کیست؟

در پی طرح مسئله افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی از سوی برخی نمایندگان مجلس، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی معتقد است که هیچ ایرلاین داخلی بلیت پروازهای داخلی خود را بالاتر از نرخ مصوب نفروخته و اگر سایتی گرانفروشی می‌کند باید با آن برخورد شود.

به گزارش ایسنا، پس از کشمکش‌های فراوان بالاخره قیمت بلیت هواپیما برای پروازهای داخلی افزایش یافت اما حالا و پس از گذشت حدود دو ماه از این اتفاق برخی نمایندگان مجلس نسبت به افزایش قیمت بلیت هواپیما انتقاد کرده و خواهان نظارت بیشتر و برخورد جدی‌تر از سوی سازمان هواپیمایی کشوری با عنوان متولی شدند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مقصود اسعدی سامانی –دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی- در این باره به ایسنا گفت: هیچ شرکت هواپیمایی داخلی بلیت پروازهای خود را فراتر از نرخی که اخیرا تصویب و ابلاغ شد، نفروخته است و همه ملزم به رعایت مصوبه شورای عالی هواپیمایی هستند.

وی افزود: نرخ بلیت هواپیما برای پروازهای داخلی در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی منتشر شده و برای عموم قابل مشاهده است و همه می‌توانند به نرخنامه مذکور مراجعه کرده و اگر تخلفی صورت می‌گیرد آن را به اطلاع دستگاه‌های نظارتی برساند تا با او برخورد شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرد: مسلما چنین تخلفی از سوی ایرلاین‌های داخلی رخ نداده و اگر گرانفروشی در این زمینه صورت گرفته، از سوی سایت‌های فروش بلیت هواپیما بوده که باید با آن‌ها برخورد لازم صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، شورای عالی هواپیمایی، پس از گذشت حدود یک ماه کشمکش درباره افزایش یافتن یا نیافتن قیمت بلیت هواپیما و برگزاری جلسات بسیار بین نمایندگان ایرلاین‌ها سازمان هواپیمایی کشوری و دیگر دستگاه‌های نظارتی تصویب کرد که شرکت‌های هواپیمایی اجازه دارند نهایتا تا ۱۰ درصد به نرخ پروازهای داخلی نسبت به نرخنامه به روز شده در خرداد ماه امسال اضافه کنند و بر همین اساس اواخر آبان ماه امسال نرخنامه جدید برای پروازهای داخلی منتشر شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …