ممنوعیت خروج شهروندان واکسینه‌نشده از کویت

دولت کویت اعلام کرد فقط شهروندانی که در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند می‌توانند به خارج از کشور سفر کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نشنال، دولت کویت در روز سه‌شنبه اعلام کرد از یکم اوت سفر به خارج از کشور فقط برای آن گروه از شهروندانی که در برابر ویروس کرونا واکسینه‌ شده‌اند مجاز خواهد بود.

در بیانیه دولت نوشته شده است این مقررات جدید کودکان زیر ۱۶ سال، کسانی که بر اساس گواهی صادرشده از سوی وزارت بهداشت نمی‌توانند واکسن کرونا را دریافت کنند و زنان باردار را شامل نمی‌شود.

روز سه‌شنبه همچنین اعلام شد تمام کسانی که به کویت سفر می‌کنند باید نتیجه منفی آزمایش کرونا را پیش از سفر با هواپیما تهیه کنند و هیچ نشانه‌ای از ابتلا نیز نداشته باشند.

تمام کسانی که وارد کویت می‌شوند باید به مدت هفت روز در خانه قرنطینه شوند مگر این‌که نتیجه آزمایش کرونای آن‌ها پیش از ورود به کویت منفی باشد.

دولت کویت روز دوشنبه برخی از مقررات مربوط به ویروس کرونا را کاهش داد و فعالیت‌ها را به جز گردهمایی‌هایی همچون کنفرانس‌ها، جشن عروسی و رویدادهای اجتماعی از سر گرفت.

کویت همچنین از شروع مجدد پروازهای مستقیم به مالدیو و مراکش از یکم اوت خبر داد.

این کشور در ششم جولای بیشترین آمار مبتلایان جدید کرونا را با ۱,۹۹۳ مورد به ثبت رساند، اما در هفته‌های اخیر شمار مبتلایان روند کاهشی داشته است.

روز سه‌شنبه وزارت بهداست این کشور شمار مبتلایان جدید را ۹۳۳ مورد و مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا را پنج مورد اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …