ممنوعیت زنده‌گیری و حمل‌ونقل سمندر کوهستانی

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از ممنوعیت زنده گیری و حمل‌ونقل سمندر کوهستانی خبر داد.

سید امین قاسمی امروز ۱۷ اسفندماه، با اشاره به اینکه جلسه کمیته طبیعت‌گردی لرستان با حضور کارشناسان محیط‌زیست و گردشگری استان برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه کارشناسان حفاظت محیط‌زیست و گردشگری استان بر حفظ و نگهداری از گونه‌ی نادر و منحصربه فرد سمندر کوهستانی لرستان تأکید کردند و زنده‌گیری و حمل‌ونقل این‌گونه جانوری را ممنوع کردند.

وی تصریح کرد: همچنین ایجاد منطقه حفاظت شده شاداب‌کوه و زیستگاه سمندر کوهستانی لرستان به‌عنوان منطقه حفاظت شده برای این‌گونه جانوری در معرض انقراض مطرح شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان در خصوص اهداف این کمیته، خاطرنشان کرد: به‌موجب این جلسه اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به‌عنوان دبیر کمیته طبیعت‌گردی استان انتخاب شد و مقرر شد این دستگاه از ورود تورهای گردشگری در ماه‌های اسفند و فروردین به محدوده زیستگاهی حفاظت شده سمندر کوهستانی لرستان جلوگیری کند.

قاسمی تأکید کرد: همچنین از طریق کمیته طبیعت‌گردی لرستان ممنوعیت زنده‌گیری سمندر کوهستانی، عدم تخریب و آلوده کردن سراب‌ها، چشمه‌سارهای زیستگاهی و نیز ممانعت از هرگونه حمل‌ونقل و قاچاق گونه مذکور را به تمامی دفاتر گردشگری ابلاغ خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …