موافقت عربستان برای تامین کامل درخواست خریداران آسیایی

عربستان سعودی حجم قراردادی نفت برای بارگیری در اوت را برای دستکم پنج خریدار آسیایی به طور کامل تامین می کند.

به گزارش ایسنا، منابع آگاه به رویترز گفتند: عربستان سعودی درخواست تامین حجم قراردادی نفت به طور کامل برای دستکم پنج خریدار آسیایی را پذیرفته اما درخواست دو خریدار دیگر برای دریافت نفت بیشتر از حجم قراردادشان را نپذیرفته است.

عربستان سعودی پس از این که مذاکرات اوپک پلاس درباره افزایش تولید نفت بدون نتیجه ماند، قیمت فروش نفت در ماه اوت برای خریداران از آسیا گرفته تا آمریکا را افزایش داد. این کشور بیش از ۶۰ درصد از صادراتش را به آسیا می فرستد و چین، ژاپن، کره جنوبی و هند بزرگترین خریداران نفت سعودی هستند. عربستان سعودی ماه گذشته ۵.۷ میلیون بشکه در روز نفت به بازارهای جهان صادر کرد.

اختلاف میان عربستان سعودی و امارات متحده عربی، مانع تصویب توافق افزایش تولید از اوت به بعد در نشست اخیر وزیران انرژی گروه اوپک پلاس شد. ابوظبی با پیشنهاد افزایش تولید دو میلیون بشکه در روز نفت از اوت تا دسامبر سال ۲۰۲۱ موافقت کرد اما مخالف تمدید مدت اجرای توافق محدودیت عرضه تا پایان سال ۲۰۲۲ است و خواستار مذاکره در این خصوص در زمان دیگری است اما ریاض حاضر نشد با این خواسته موافقت کند.

بر اساس گزارش رویترز، خریداران نفت در آسیان نگران هستند که شکست مذاکرات اوپک پلاس برای افزایش تولید، باعث بالاتر رفتن قیمتها نفت و لطمه دیدن حاشیه سود آنها شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …