موزه‌های دانشگاهی در زمان کووید-۱۹

در نشستی با عنوان “موزه‌های دانشگاهی در زمان کووید-۱۹” به میزبانی موزه ملی علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران، این موضوع بررسی می‌شود.

به گزارش ایسنا، ششمین نشست تخصصی موزه‌های دانشگاهی کشور با عنوان «موزه‌های دانشگاهی در زمان کووید- ۱۹» به صورت مجازی و آنلاین با میزبانی موزه ملی علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران، روز چهارشنبه ۸ بهمن ماه از ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۳:۳۰ در بستر وبینار برگزار می‌شود.

این نشست که به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی و با حضور نمایندگان موزه‌های دانشگاهی برگزار می‌شود، طبق برنامه‌ زمانبندی از ساعت ۱۰:۳۰  با سخنرانی دکتر سیف‌اله جلیلی، دبیر شورای موزه‌های دانشگاهی و رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران در خصوص معرفی برنامه های نشست و همکاری در گسترش فعالیت‌های موزه‌های دانشگاهی و تشکیل دبیرخانه و جلسات و همچنین گزارش فعالیت‌های شورای موزه‌های دانشگاهی و موزه علوم و فناوری در زمان بحران همه‌گیری کرونا آغاز می‌شود.

در ادامه دکتر مهدی کشمیری  به نمایندگی از دکتر غلامحسین رحیمی شعرباف، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، در خصوص «اهمیت حفظ مجموعه‌های علمی در مراکز آموزش عالی و پژوهشگاه‌ها، دانشگاه و موزه‌ها» سخنرانی می‌کند. میر سید احمد محیط طباطبایی، رئیس ایکوم ایران نیز در زمینه «تعاریف موزه‌ها و نقش موزه‌های دانشگاهی در آموزش مجازی در دوران بعد از کرونا» صحبت خواهد کرد.

دکتر حجت اله ایوبی، رئیس کمیسیون ملی یونسکو ایران نیز در این نشست با موضوع «فعالیت‌های کمیسیون ملی یونسکو در مواجهه با کووید۱۹» سخنرانی می‌کند. دکتر اکرم قدیمی، عضو هیئت علمی مرکز سیاست‌های علمی کشور و رئیس کرسی یونسکو در ترویج علم، با موضوع «اهمیت ترویج علم در  کاهش شبه علم در دوران کووید ۱۹» سخنران بعدی این نشست خواهد بود.

در ادامه نشست، نمایندگان موزه‌های دانشگاهی کشور به طرح مسائل، مشکلات و نیازهای موزه‌های دانشگاهی، تجربیات موفق موزه‌های دانشگاهی در تأسیس و راه‌اندازی، توسعه و فعالیت‌های موزه و تجربیات موزه‌های دانشگاهی ایران در دوران کرونا خواهند پرداخت.

در بخش دوم نشست دکتر احمد پاکتچی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، با موضوع «کووید ۱۹ و کارکرد موزه دانشگاهی در بازه گذشته نزدیک»، دکتر فاطمه جان احمدی، معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با موضوع «اقدامات، استراتژی‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در بحران کرونا»، دکتر سلمان ساکت، عضو هیئت اجرایی شورای موزه‌های دانشگاهی کشور با موضوع «گزارش اهداف شورای موزه‌های دانشگاهی» و فرزانه وحید یگانه، کارشناس ارشد مطالعات موزه دانشگاه University College London با موضوع « استفاده از فناوری های دیجیتال در موزه ها برای کنش عادلانه» سخنرانی خواهند کرد.

بنا بر اعلام روابط عمومی موزه ملی علوم و فناوری ایران، علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به لینک وبینار به آدرس https://www.skyroom.online/ch/zagros۲۰۰۲m/universitymuseums  به صورت مهمان در این نشست شرکت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …