مونسان: توجه جوانان به معماری ایرانی – اسلامی بازگشته است

ایسنا/گلستان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: امروز با مرمت بناهای تاریخی، توجه جوانان از معماری غربی به معماری ایرانی – اسلامی بازگشته است.

علی اصغر مونسان امروز در آیین متمرکز افتتاح ۳۲۰ پروژه میراث فرهنگی کشور که با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهور در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: جریان مرمت بناهای تاریخی در دولت تدبیر و امید شکل گرفت و جوانان کشور با سرمایه‌ گذاری خرد و کلان به مرمت بناهای تاریخی ورود کردند.

وی با اشاره به اینکه مرمت بناهای تاریخی با سرمایه‌گذاری مردمی و حمایت دولت انجام می‌گیرد، افزود: با مرمت بناهای تاریخی، توجه جوانان از معماری غربی، به معماری ایرانی – اسلامی بازگشته و در واقع با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله شده است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: بسیاری از بناهای تاریخی ما بعد از مرمت تبدیل به اقامتگاه های گردشگر پذیر شده است.

مونسان با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید توجه جدی به گردشگری شده است، گفت: در این وزارتخانه صرفا به گردشگری فرهنگی و تاریخی توجه نشده و تنوع زیادی در گردشگری ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در یکی از مزرعه های کشاورزی استان گلستان، بستر گردشگری کشاورزی فراهم شده و این محل تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری این استان شده است.

مونسان بیان کرد: امروز در گلستان با افتتاح ۱۲ پروژه در بخش گردشگری، ۵۸۰۰ تخت اقامتی به ظرفیت این استان افزود می‌شود.

 وزیر میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: گلستان می‌تواند تبدیل به قطب گردشگری طبیعی، طبیعت گردی و گردشگری کشاورزی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …