موکب اشتغال، پویشی مردمی برای رفع بیکاری محرومان است

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) درباره پویش موکب اشتغال محرومان، گفت: پویش موکب اشتغال محرومان پویشی مردمی برای جمع‌آوری‌ همه ظرفیت‌های مردمی برای رفع مسئله بیکاری محرومان و ایجاد اشتغال برای آنهاست.

به گزارش ایسنا، حجت‌الله عبدالملکی در پویش موکب اشتغال محرومان، با بیان این‌که پویش موکب اشتغال محرومان پویشی مردمی برای جمع‌آوری‌ همه ظرفیت‌های مردمی برای رفع مسئله بیکاری محرومان و ایجاد اشتغال برای آنهاست، گفت: سازمان‌هایی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) و بسیج سازندگی از این حرکت مردمی پشتیبانی می‌کنند.

وی با اشاره به سایت emookeb.ir بیان کرد: اصل مسئله‌ای که ایجادکنندگان این موکب در ذهن‌شان بوده، این بوده که ما یک معضل بزرگ به نام بیکاری در کشور داریم که این بیکاری برای محرومان معضل بزرگتری است و ظرفیت‌ها و امکاناتی که دستگاه‌های اجرایی دارند هرگز کفاف حل مسئله بیکاری محرومان و یا ایجاد اشتغال برای محرومان را نمی‌دهد و بهتر است که این زمینه فراهم شود تا مردم به میدان بیایند و کمک کنند تا مسئله اشتغال محرومان حل شود.  

عبدالملکی در بخش دیگری از سخنانش گفت: پویش موکب اشتغال محرومان دعوت می‌کند تا هرکسی به هر طریقی می‌تواند برای ایجاد اشتغال کمک کند، در سایت اعلام آمادگی کند، کارشناسان سایت آن را بررسی می‌کنند و از طرف دیگر نهادی مانند کمیته امداد امام(ره) کسانی که نیازمند اشتغال هستند و می‌توانند از این ظرفیت بهره ببرند را، شناسایی می‌کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام(ره) همچنین اظهار کرد: سایت emookeb.ir زمینه‌ای را ایجاد کرده است تا بین محرومان و دستگاه‌های درگیر ایجاد اشتغال، هم‌افزایی کند.

به گفته وی، برای ایجاد اشتغال محرومان همه افراد می‌توانند کمک کنند و نیازی نیست که افراد حتما سرمایه داشته باشند. یکی از خدمات، بحث آموزش است، افرادی می‌توانند مهارت‌ها و حرفه خود را در این بستر آموزش دهند. ۱۴ نوع خدمت در سایت موکب تعریف شده است.

عبدالملکی با بیان این‌که سال گذشته از این سایت رونمایی شد، گفت: روز گذشته از سایت جدید موکب اشتغال محرومان رونمایی شد و این سایت دوباره به صورت به‌روز بارگذاری شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …