نابودی یک‌سوم جاذبه‌های گردشگری «چرنوبیل»

پس از گذشت ۱۰ روز از آتش‌سوزی‌های جنگلی نزدیک «چرنوبیل» واقع در اوکراین، حدود ۳۰ درصد از جاذبه‌های گردشگری این منطقه نابود شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از فوربس، با وجود از بین رفتن بخشی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه، همچنان اتاق کنترل رآکتور چهارم نیروگاه هسته‌ای، نیروگاه برق و شهر خالی از سکنه «پریپیات» بدون صدمه باقی مانده‌اند.

این مجموعه آتش‌سوزی‌ها که بخش اول آن  در چهارم آوریل رخ داد، به طور چشم‌گیری پس از باران سنگین چهارم آوریل مهار شد.

«سرهی میرنی» مدیر تحقیقات و توسعه «تور چرنوبیل» بیان کرد: «ما یک‌سوم (جاذبه‌های گردشگری) را از دست دادیم، اما بخش‌های از دست‌رفته مهم‌ترین قسمت‌های این منطقه محسوب نمی‌شوند.»

به گفته مقامات، بیش از ۵۰۰ آتش‌نشان، ۱۲۴ ماشین آتش‌نشانی و چندین هلیکوپتر تا روز سه‌شنبه برای مهار آتش در این منطقه مشغول فعالیت بودند.

به گفته «میرنی»، چندین روستای خالی از سکنه در ۳۰ کیلومتری منطقه انزوای «چرنوبیل» کاملا در آتش سوخته شده‌اند. او مهم‌ترین بخش نابودشده در جریان آتش‌سوزی را یک کمپ شوروی سابق که شامل چندین کلبه چوبی می‌شد عنوان کرد.

پس از آن‌که چهارمین رآکتور «چرنوبیل»  در جریان یک آزمایش شبیه‌سازی منفجر شد و  حجم بالایی از آلاینده‌های هسته‌ای را در بخشی از اروپا پراکنده کرد از «فاجعه چرنوبیل» به عنوان بدترین فاجعه‎‌ هسته‌ای جهان یاد می‌شود.

منطقه‌ اطراف این نیروگاه از سال ۲۰۱۱ به جاذبه گردشگری تبدیل شد و پس از پخش مینی‌سریال «چرنوبیل» از شبکه «اپ بی او» مورد استقبال بیشتری قرار گرفت.

با توجه به اطلاعات منتشرشده توسط «آژانس مدیریت منطقه انزوا»، سال گذشته ۱۲۴ هزار نفر از «چرنوبیل» بازدید کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …