نخستین روستای سبز کشور در آشتیان افتتاح شد

ایسنا/مرکزی همزمان با دهه فجر، نخستین روستای سبز کشور در آشتیان با حضور استاندار مرکزی به بهره برداری رسید.

براساس اعلام توزیع برق استان مرکزی، سیدعلی آقازاده در آیین افتتاح نخستین روستای سبز کشور ضمن تبریک به مناسبت دهه فجر با بیان اینکه این استان از مناطق مستعد برای سرمایه گذاری در حوزه انرژی خورشیدی است، گفت: انرژی خورشیدی یکی از منابع مهم تامین انرژی رایگان، پاک و عاری از اثرات مخرب زیست محیطی است.

وی افزود: صنعت برق این استان با تلاش متخصصان کوشا و توانمند و همیاری مردم در طرح های پیک سایی توانسته در آزمون‌ها سربلند بیرون آید.

استاندار مرکزی در خصوص طرح‌های بهره‌برداری شده برق‌رسانی در استان مرکزی نیز گفت: طرح های مذکور می‌تواند در زیرساخت‌ها و توسعه استان در بخش‌های مختلف اقتصادی و تولیدی و ایجاد اشتغال موثر است.

آقازاده بیان کرد: استان مرکزی استانی صنعتی است و برق به عنوان زیرساخت صنایع نقش بی بدیلی در توسعه و آبادانی این خطه دارد.

مدیر توزیع برق آشتیان هم در این آیین گفت: روستای مزرعه نو از توابع شهرستان آشتیان استان مرکزی که بخش عمده‌ای از انرژی برق مورد نیاز آن به‌صورت خورشیدی تأمین می‌شود، به‌عنوان اولین روستای سبز کشور معرفی شده و امروز  با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

وهاب عطری بیان کرد: با مشارکت هوشمندانه ساکنین روستای مزرعه نو ۳۳۵ کیلووات نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک به بهره برداری خواهد رسید .

وی اظهار کرد: با احداث این نیروگاه ها تمام انرژی برق مورد نیاز این روستای ۶۷۹ نفره (۲۲۵خانوار) تامین می شود.

عطری با بیان اینکه با افتتاح این نیروگاه ها برای ۳۵ خانوار در آمد ماهانه بین ۱۵ تا ۵۰ میلیون ریال ایجاد شده است، افزود: پروژه های افتتاحی صنعت برق به صورت مستقیم و غیرمستقیم در اشتغالزایی صنایع دیگر نقش آفرین است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان مرکزی برق‌دار هستند و ضریب نفوذ برق در مناطق شهری و روستایی ۱۰۰ درصد است و هزار و ۱۷۴ روستای این استان از نعمت برق برخوردار هستند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …