نشست ادبی بزرگداشت خیام به میزبانی جهرم

ایسنا/فارس معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه جهرم گفت: یک نشست ادبی در بزرگداشت حکیم عمر خیام، به میزبانی دانشگاه جهرم و به شکل برخط برگزار خواهد شد.

دکتر عسکر غنی، در گفت‌وگو با ایسنا افزود: روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت به مناسبت بزرگداشت عمر خیام نیشابوری، شاعر و ریاضی‌دان برجسته جهان، به همت کانون شعر و ادب با همکاری انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه جهرم، یک نشست ادبی بین‌المللی به شکل مجازی برگزار می‌شود.

عسکر غنی گفت: در این نشست ادبی، پروفسور علی گوزل‌یوز رئیس گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه استانبول که مؤلف کتابی به زبان ترکی در حوزه خیام‌شناسی است، درباره‌ی «جایگاه خیام در فرهنگ مردم ایران و ترکیه» سخن خواهد گفت.

وی گفت: خانم تولای تورکن، کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی و ترکی دانشگاه استانبول و کارآفرین اهل کشور ترکیه نیز یکی از سخنرانان این نشست ادبی است.

استاد دانشگاه جهرم اضافه کرد: دبیر این نشست ادبی، محمدحسین پیرنصروانی دانشجوی دانشگاه جهرم و دبیر انجمن ادبی آذرخش خواهد بود.

معاون دانشگاه جهرم گفت: این نشست ادبی، چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ساعت ۲۱ به وقت ایران و ۲۰ به وقت ترکیه از طریق اپلیکیشن اینستاگرام به نشانی instagram.com/Kanoon_sher_j برگزار میشود. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …