نشست کمیته فنی اوپک پلاس برای بررسی تحولات بازار

کمیته فنی مشترک اوپک پلاس در نشست روز پنج شنبه به بررسی ریسکهای تشدید کننده روند نزولی قیمت نفت شامل بازگشت نفت لیبی به بازار و افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا پرداخت که تهدیدی برای روند احیای تقاضا هستند.

به گزارش ایسنا، نشست مجازی کمیته فنی مشترک اوپک پلاس در آستانه نشست ۱۹ اکتبر کمیته نظارتی مشترک وزیران این گروه برگزار شد. کمیته فنی درباره جدیدترین تحولات بازار به کمیته نظارتی مشترک گزارش می دهد.

دیدار ماهانه کمیته اوپک پلاس در حالی برگزار می شود که تولید میدان نفتی الشراره که بزرگترین میدان نفتی لیبی است و حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز تولید دارد، ازسرگرفته شده است و به افزایش تولید نفت این کشور پس از رفع محاصره تاسیسات نفتی توسط نیروهای ارتش ملی لیبی کمک می کند.

افزایش عرضه لیبی با موج دوم ابتلا به ویروس کرونا در بسیاری از کشورها و وضع محدودیتهای جدید در اقتصادهای بزرگ اروپا همزمان شده است. محدودیتهای مذکور ممکن است باعث افت بیشتر فعالیت اقتصادی و تضعیف روند احیای تقاضا برای نفت شود. در انگلیس، شهر لندن و مناطق شمالی محدودیتهای سخت گیرانه تری در خصوص تجمعات در فضای باز اعمال خواهند کرد و فرانسه برای یک سوم از شهروندانش شامل ساکنان پاریس منع رفت و آمد وضع کرده است و ایرلند و آلمان هم محدودیتهایشان را تشدید کرده اند.

در این حال آمار ارایه شده از سوی منابع آگاه در اوپک به رویترز نشان داد که گروه اوپک پلاس در سپتامبر پیشرفت اندکی در جبران مازاد تولید ماههای گذشته داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، حجم کاهش تولید جبرانی در سپتامبر ۲.۳۳ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۲.۳۸ میلیون بشکه در روز در اوت بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …