نفت تحریمی آمریکا پشت دروازه‌های چین

صادرات نفت ونزوئلا از زمان وضع تحریمهای آمریکا، به شدت کاهش پیدا کرده اما همچنان بخشی از نفت این کشور به دست مشتریان آسیایی می‌رسد.

به گزارش ایسنا، چین از سپتامبر پس از این که واشنگتن نهادهای دولتی از جمله شرکت نفتی PDVSA را تحریم کرد، به طور رسمی نفت ونزوئلا را وارد نکرده است اما اطلاعات گردآوری شده توسط شرکت کپلر نشان می‌دهد که این کشور آسیایی همچنان نفت ونزوئلا را خریداری می‌کند و تا ۱۵ ژوئن حدود ۳.۳ میلیون بشکه نفت در سواحل چین بود و پنج میلیون بشکه دیگر در مسیر رسیدن به بندر کینگدائو قرار دارد.

این آمار نشان می‌دهد که برخی از بازرگانان همچنان تمایل دارند ریسک تحریمهای آمریکا را به جان بخرند زیرا نفت ونزوئلا بسیار ارزان شده است. گریدهای نفتی این کشور مورد علاقه پالایشگرهای آسیایی قرار دارد که تجهیزاتشان مناسب پالایش نفت سنگین ترش است، در حالی که به دلیل توافق کاهش تولید اوپک پلاس، عرضه این نوع نفت محدود شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بازرگانان برای رساندن نفت ونزوئلا به خریداران از روشهای ابتکاری برای پنهان کردن مبدا محموله استفاده می‌کنند. به گفته شون تان، تحلیلگر شرکت کپلر، عمده نفت ونزوئلا به مقصد چین بوسیله نفتکشهایی حمل می‌شود که به جای رفتن مستقیم به بنادر ونزوئلا، محموله خود را از طریق انتقال کشتی به کشتی در تنگه مالاکا دریافت کرده‌اند.

به گفته سرنا هوانگ، تحلیلگر ارشد شرکت ورتکس، نفت سنگین ترش ونزوئلا خوراک مناسب پالایشگاههای چین است. گریدهای نفتی مانند Merey و هاماکا معمولا سولفور بالایی دارند و در هنگام پالایش آنها، قیر و نفت کوره فراوانی تولید می‌شود و از این رو خوراک ارزانی برای پالایشگاههایی هستند که واحدهای پیشرفته دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …