نفت فضای چندانی برای افزایش قیمت ندارد

طبق جدیدترین نظرسنجی رویترز، قیمتهای نفت امسال در نزدیک محدوده فعلی خواهند ماند زیرا افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، روند احیای تقاضا را به خطر انداخته و به تلاشهای تولیدکنندگان بزرگ برای محدودیت عرضه و تقویت بازار آسیب زده است.

به گزارش ایسنا، در نظرسنجی رویترز از ۴۰ تحلیلگر و اقتصاددان، میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال میلادی جاری ۴۲ دلار و ۴۸ سنت پیش بینی شد که پایینتر از پیش بینی قیمت ۴۲ دلار و ۷۵ سنت در نظرسنجی ماه گذشته است. قیمت نفت برنت از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون به طور میانگین ۴۲ دلار و ۵۴ سنت بوده است.

قیمت نفت برنت در سال میلادی آینده ۵۰ دلار و ۴۱ سنت پیش بینی شد.

میانگین قیمت هر بشکه نفت آمریکا در سال ۲۰۲۰ هم ۳۸ دلار و ۷۰ سنت در مقایسه با ۳۸ دلار و ۸۲ سنت پیش بینی ماه گذشته، برآورد شد. میانگین قیمت نفت آمریکا از ابتدای امسال تاکنون ۳۸ دلار و ۲۰ سنت بوده است.

هانس فان کلیف، اقتصاددان انرژی ارشد در بانک ABN Amro اظهار کرد: تا وقتی که واکسن موثری وجود نداشته باشد، ریسک اصلی برای قیمت نفت تقاضای کمتر از حد انتظار است.

در جدیدترین نظرسنجی رویترز پیش بینی شد تقاضای جهانی برای نفت امسال بین ۸ تا ۹.۸ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا می کند که اندکی بهتر از پیش بینی ماه گذشته از کاهش ۸ تا ۱۰ میلیون بشکه در روز تقاضا است.

جیووانی استونوو، تحلیلگر بانک UBS اظهار کرد: احیای تقاضا از نظر ما همچنان ادامه پیدا می کند اما روند آهسته ای خواهد داشت. وی در ادامه خاطرنشان کرد: روند احیای تقاضا نابرابر مانده است.

در حالی که بسیاری از مناطق جهان شامل اروپا و آمریکا محدودیتهای جدیدی را در واکنش به افزایش موارد ابتلا وضع کرده اند و آمار جهانی مبتلایان از ۳۳ میلیون نفر عبور کرده است، قیمت نفت برنت در مسیر نخستین کاهش ماهانه در شش ماه اخیر قرار دارد.

آژانس بین المللی انرژی ماه جاری پیش بینی خود از تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۰ را به میزان ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داد و ۹۱.۷ میلیون بشکه در روز برآورد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران اظهار کردند محدودیت عرضه اوپک پلاس که در حال حاضر تولیدش را ۷.۷ میلیون بشکه در روز محدود کرده، از قیمتهای نفت پشتیبانی کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …