نقش رویدادهای استارت‌آپی در توسعه کسب و کارهای دانشجویی

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو فرایندهای رصد رقبا، شناسایی نیاز بازار و آماده‌سازی برنامه تجاری و جذب سرمایه‌گذار را پروسه یادگیری عملی برای تیم‌های فناور دانست و گفت: از آنجایی که ایده‌های استارت آپی از دانشگاه‌ها شکل می‌گیرد، برگزاری رویدادهای فناورانه می‌تواند به توسعه این تیم‌ها منجر شود.

به گزارش ایسنا سعید سرکار امروز در حاشیه نمایشگاه رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی حوزه نانو فناوری در محل صندوق نوآوری و شکوفایی در جمع خبرنگاران گفت: ویژگی مهم استارت‌آپ‌هایی که در رویدادهای دوشنبه‌های استارت‌آپی شرکت می‌کنند، این است که ایده‌های ارائه شده در آن ها در دل دانشگاه‌ها شکل گرفته‌اند.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از آموزش‌های دانشجویی نظری است، بنابراین دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی از ظرفیت دانایی بالایی برخوردار هستند، اما از نظر توانمندی مهارتی و فناوری ضعیف هستند.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو خاطر نشان کرد: از این رو رویدادهایی که در سطح دانشجویی برگزار می‌شود، به ارتقای توانایی و توانمندی آنها کمک خواهد کرد؛ چرا که چنین رویدادهایی به شکل‌گیری گروه‌های دانشجویی کمک می‌کند.


سرکار با اشاره به نقش تیم سازی در توسعه فناوری و رشد استارت‌آپ‌ها اضافه کرد: در مرحله بعد تیم‌ها شروع به رصد رقبا، شناسایی نیاز بازار، آماده‌سازی برنامه تجاری و جذب سرمایه‌گذار می‌کنند. این فرایندها یک پروسه یادگیری عملی برای تیم‌ها دارد، ضمن آنکه الگویی برای شکل‌گیری جریان و فرهنگ توسعه فناوری در کشور است.

وی ابراز امیدواری کرد که طی پنج سال آینده هزار تیم دانشجویی در دانشگاه‌ها شکل گیرد که به صورت هدفمند مبتنی بر نیاز جامعه و صنعت کار کنند.

سرکار یادآور شد: از این طریق دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی متکی به خود هستند، به گونه‌ای که نه تنها می‌توانند برای خود شغل ایجاد کنند، بلکه قادر به اشتغال‌زایی تخصصی برای سایر فارغ‌التحصیلان نیز هستند.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی همواره در حمایت از استارت‌آپ‌ها پیشگام بوده و به تیم‌های دانشجویی کمک کرده‌ است، افزود: امیدواریم این مکانیسم در سایر حوزه‌های علم و فناوری نیز در کشور توسعه پیدا کند. این امر نه‌تنها به ایجاد فضای مناسب در دانشگاه‌ها کمک می‌کند، بلکه به توانمندسازی فارغ‌التحصیلان نیز کمک می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …