نیوزیلند پذیرای گردشگران بین‌المللی می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی دولت نیوزیلند که به‌طور کامل کرونا را مهار کرده است، قصد دارد در اوایل سال آینده میلادی با احتیاط مرزهای خود را برای مسافران بین‌المللی باز کند.

به نقل از ان‌پی‌ار، جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند گفت: تا زمان تکمیل واکسیناسیون تا پایان سال ۲۰۲۱ مرزها بازگشایی نخواهد شد.

مقامات همچنین گفتند: با افزایش تهدید نوع دلتا و به‌منظور سرعت‌بخشیدن به دوز اول تزریق واکسن برای محافظت از افراد بیشتر، دومین تزریق واکسن فایرز را به تعویق می‌اندازند.

موفقیت نیوزیلند در از بین‌بردن ویروس کرونا باعث شده است که زندگی تقریبا به حالت عادی برگردد. کشور پنج میلیون نفری در جنوب غربی اقیانوس آرام از زمان شروع همه‌گیری تنها ۲۶ مورد مرگ را گزارش کرده و این مورد با بستن مرزها برای افرادی که ساکن یا شهروند نیستند، حاصل شده است اما برای بسیاری سوال است که آیا برای نیوزیلند امکان‌پذیر است که با از سرگیری سفرهای بین‌المللی رویکرد صفر در برابر ویروس را حفظ کند؟

جاسیندا آردرن گفت: دولت قصد دارد از توصیه‌های متخصصان پیروی کرده و راهبرد حذف را حفظ کند.

وی گفت: در حالی که شیوع بیماری همه‌گیر در خارج از کشور ادامه دارد و ویروس همچنان در حال تغییر و جهش است، بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که دستاوردهای به دست آمده را حفظ کنیم.

آردرن اظهار کرد: تا زمانی که تزریق واکسن نیوزیلند در انتهای سال به پایان نرسد مرزها باز نخواهد شد، البته این روند بسیار کندتر از اکثر کشورهای توسعه یافته بوده اما در حال تسریع است.

وی افزود: از سه ماهه اول سال آینده، این کشور به مسافران اجازه می‌دهد تا به صورت مدیریت شده وارد شوند.

آردن خاطرنشان کرد: گردشگران از کشورهای کم‌خطر که کاملا واکسینه شده‌اند، ملزم به قرنطینه نیستند. افراد از کشورهایی با خطر متوسط باید نوعی قرنطینه را بگذرانند و افراد از کشورهای پرخطر یا واکسینه‌نشده نیز باید ۱۴ روز در هتلی که توسط نیروهای نظامی اداره می‌شود، اقامت کنند.

دولت نیوزیلند، فهرست رتبه‌بندی کشورها بر اساس خطر را ارائه نکرد و علت آن را تغییر سریع فهرست اعلام کرد.

آردرن همچنین اعلام کرد: زمان استاندارد برنامه‌ریزی شده بین دوزهای واکسن فایرز از سه به ۶ هفته افزایش یافته و منطقی است که تعداد بیشتری از نیوزیلندی‌ها حداقل تا حدی به‌طور جزئی واکسینه شوند و این تغییرات با استقبال صاحبان مشاغل ازجمله افراد در صنعت گردشگری مواجه شد.

پیش از شیوع بیماری همه‌گیر کووید، سالانه بیش از سه میلیون مسافر خارجی از نیوزیلند بازدید می‌کردند و گردشگری یکی از بزرگترین صنایع این کشور بود.

کریس رابرتز، مدیر اجرایی صنعت گردشگری گفت: نقشه راه بسیار مهم است تا همه مشاغل ازجمله اپراتورهای گردشگری بتوانند از قبل برنامه‌ریزی کرده و تصمیمات آگاهانه بگیرند. حدود ۲۹ درصد از مردم نیوزیلند یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند و ۱۷ درصد کاملا واکسینه شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …