هدف‌گذاری در ۳ شاخص کیفیت‌، فروش و خدمات پس از فروش

پس از برگزاری جلسات همفکری شرکت‌های خودروسازی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و با توجه به آخرین وضعیت شاخص های کیفی تولید کنندگان و عرضه کنندگان خودروهای سواری در سال ١٣٩٩، اهداف کیفی صنعت خودرو کشور در بخش سواری برای سال ۱۴۰۰، در سه شاخص کیفیت‌، فروش و خدمات پس از فروش تبیین و توسط اداره کل صنایع حمل و نقل وزارت صمت اعلام شد.

به گزارش ایسنا، براساس ابلاغیه شماره ۶۰/۷۷۰۲۵ مورخ ۱۲خرداد ۱۴۰۰، این اهداف پس از برگزاری جلسات همفکری شرکت‌های خودروسازی و وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شده است که پیرو این ابلاغیه، در شاخص ارزشیابی کیفی خودروها، ارتقا به سه ستاره کیفی و شاخص رضایت مشتریان از کیفیت اولیه خودرو (میزان رضایت مشتریان از کیفیت اولیه خودرو در پیمایش کمتر از ۴۰۰۰ کیلومتر و در سه ماهه نخست مالکیت خودرو) به ۷۱۰ امتیاز هدف گذاری شده است.

همچنین در شاخص کیفیت و زیر شاخص IQS (تعداد عیوب فنی و طراحی مطرح شده از سوی مصرف کننده در سه ماهه اول مالکیت خودرو) آخرین وضعیت در سال ١٣٩٩، بطور متوسط ٣.١٨ ایراد در یک خودرو گزارش شد که در هدف کیفی آن در سال جاری، ٢.٧تعیین شده است. علاوه بر این در زیر شاخص افت رضایت مشتریان از کیفیت دوام خودرو (میزان رضایت مشتریان از کیفیت دوام خودرو طی پانزده ماه اول خرید خودرو) نیز وضعیت سال گذشته ٤.٢ درصد بوده که در این ابلاغیه، هدف کیفی برمبنای چهار درصد وضع شده است.

در شاخص خدمات فروش خودروهای سواری نیز، آخرین وضعیت رضایت مشتریان از این حوزه در سال گذشته، ۶۱۹ بوده و هدف کیفی آن برای امسال، ۷۲۰ (از ۱۰۰۰ امتیاز) است. علاوه بر آن میزان تطبیق این شاخص با مقررات در سال پیش ۷۳.٤ درصد گزارش شده که در اهداف سال جاری، ٨٠ درصد انطباق برای آن در نظر گرفته شده است.

در حوزه خدمات پس از فروش نیز، آخرین وضعیت رضایت مشتریان و میزان انطباق آن با مقررات به ترتیب در سال گذشته ۷۴۵ امتیاز و ۶۵ درصد بوده که در این ابلاغیه هدف رضایت ۷۸۵ و درصد انطباق ۸۲ درصد وضع شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …