همایش «حکمت مطهر» امسال هم برگزار می شود

پانزدهمین همایش علمی «حکمت مطهر» با موضوع «اسلام و ایران در قرن جدید» در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه) توسط دانشگاه صداوسیما برگزار می شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صداوسیما، احمد زرنگار – مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه صداوسیما و دبیر اجرایی این همایش – درباره این همایش توضیح داد: مراسم افتتاحیه همایش روز دوشنبه (۲۷ اردیبهشت ماه) در سالن شهید سلیمانی دانشگاه صداوسیما و به صورت مجازی برگزار می‌شود. در این مراسم آیت‌الله صادقی رشاد (رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی)، حجت الاسلام پارسانیا و حجت الاسلام رضوان طلب سخنرانی خواهند کرد.

دبیری علمی این همایش نیز برعهده سید حسن شهرستانی است.

زرنگار اضافه کرد: مراحل دریافت مجوز درجه­ ی ISC این همایش نیز انجام شده است و مقالات برگزیده، با درجه ISC منتشر خواهند شد. ارائه مقالات برگزیده در قالب سخنرانی، برگزاری پنل‌های تخصصی درباره محورهای موضوعی همایش و انتشار کتاب چکیده مقالات از دیگر برنامه‌های جانبی این همایش است.

در بخش اصلی پانزدهمین همایش علمی «حکمت مطهر»، ۴۳ مقاله و چکیده به دبیرخانه همایش ارسال شده است که از این تعداد ۱۶ مقاله در این همایش ارائه خواهد شد.

در بخش دانشجویی نیز تعداد  ۲۲ مقاله و چکیده به دبیرخانه همایش رسیده است که از این بین تعداد چهار مقاله ارائه خواهد شد.

همچنین اعضای دو کمیته اجرایی و علمی عبارتند از:

۱-کمیته اجرایی: احمد زرنگار، حسین قرائی، سید عارف علوی، حجت الاسلام معتمدی، علی طهماسبی، علی ستاری، محمد شاهبازی، حسن قاسمی و محمد حسام پور.

۲-کمیته علمی: سید حسن شهرستانی(دبیر کمیته)، سید محمد حسینی، علیرضا پویا، محمد مهدی موسوی مهر، علی اصغر خندان، عزیزالله سالاری و احمد زرنگار.

محور اصلی این همایش«اسلام و ایران در قرن جدید» است و محورهای فرعی شامل موضوعات زیر است:

۱- چشم انداز آینده اسلام و ایران در اصل تکاملی انقلاب اسلامی

۲- تأثیر علم، فرهنگ و ادب ایرانی در ایجاد تمدن نوین اسلامی

۳-هنر و رسانه به مثابه ارکان تمدن نوین اسلامی

۴- تحولات اجتماعی اسلام و ایران در قرن جدید

۵- علوم انسانی در قرن پانزدهم و ضرورت تحول

۶- بازخوانی و آسیب شناسی تجربه تاریخی و فرهنگی ایران اسلامی در قرن گذشته

۷-هویت دینی و هویت ملی در بستر ارتباطات جهانی قرن جدید

۸- چشم انداز سبک زندگی، معنویت و اخلاق در قرن پانزدهم

علاقه‌مندان جهت حضور در همایش از طریق سامانه آموزش مجازی دانشگاه صداوسیما می توانند از لینک https://connect.iribu.ac.ir/rce۰ykp۸۵ei۵/?proto=true استفاده کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانند به وب سایت همایش: hekmatmotahar.iribu.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …