هنوز خبری از موزه شدن خانه مصدق نیست

ایسنا/البرز سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری البرز از نامگذاری یکی از خیابان‌های شهرستان نظرآباد به نام تپه ازبکی خبر داد.

فریدون محمدی روز شنبه ششم اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان نظرآباد در حوزه گردشگری اظهار کرد: این شهرستان می‌تواند به  مرکز فرهنگی و گردشگری استان تبدیل شود.

وی با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان ادامه داد: با حمایت‌های مسئولین این شهرستان موفق شدیم تا در راستای بهره برداری  از پروژه‌های گردشگری و صنایع دستی نظرآباد با هدف اشتغالزایی و رونق اقتصادی گام برداریم.

محمدی ادامه داد: همچنین مقرر شد با حمایت و کمک مالی فرمانداری این شهرستان از محل اعتبارات ارزش افزوده برای مرمت و نگهداری آثار تاریخی شهرستان اقدام شود.

وی توضیح داد: استقبال برای انجام پروژه‌های گردشگری و راه‌اندازی موزه‌ها، کارگاه‌ها، فروشگاه‌های صنایع دستی و نمایشگاه گردشگری در سطح شهرستان وجود دارد که در این راستا نیز برنامه‌‍ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی البرز با بیان اینکه یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری نظرآباد تپه ازبکی است و باید این سایت تاریخی به خوبی به مردم شناسانده شود، افزود: در این راستا مقرر شده خیابانی که تپه ازبکی در آن قرار دارد به این نام نامگذاری شود.

محمدی تصریح کرد: راه اندازی چهار موزه همچون موزه مردم شناسی آسیاب مهدی آباد، خانه موزه و اسناد دکتر مصدق، راه‌اندازی موزه صنایع دستی و ریسندگی در کارخانه مقدم و همچنین راه اندازی سایت موزه ازبکی نیز از دیگر برنامه‌ها برای توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …