هیوندای فیلم ترانسفورماتورز را به واقعیت تبدیل می کند!؟

خودروسازی هیوندای با صدور بیانیه ای اعلام کرد به دنبال توسعه یک خودرو است که با توجه به نیازها در عرصه حمل و نقل و لجستیک تغییر شکل دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از سی ان بی سی، احتمالا فیلم ترانسفورماتورز را دیده اید. فیلمی که روبات ها به ماشین و سایر اشیای متحرک تبدیل می شوند. حالا خودروسازی هیوندای با صدور بیانیه ای اعلام کرد به دنبال توسعه یک خودرو است که با توجه به نیازها در عرصه حمل و نقل و لجستیک تغییر شکل دهد. این نسل از خودروها تایگر نام خواهند داشت و طراحی آن به گونه ای خواهد بود که خودرو بدون نیاز به راننده و با الگوهای هوش مصنوعی قادر به فعالیت در شرایط مختلف باشد.  

این پروژه توسط دفتر هیوندای در کالیفرنیا و دو شرکت فناوری آمریکایی انجام می شود. یکی از اهداف این پروژه رسیدن به خودرویی است که در شرایط اضطراری نظیر زلزله امکان توزیع اقلام را فراهم کند. با فراهم شدن قابلیت تبدیل به یک ربات متحرک این خودرو خواهد توانست از موانع هم عبور کند.  

تنها هیوندای نیست که به دنبال توسعه خودروهای آینده است. شرکت استارشیپ تاکنون توانسته است خودروهای روباتیک با ابعاد کوچک تولید کند که تا حد زیادی توانایی تشخیص مسیر و هدایت به صورت خودران را دارند. شرکت لیلیوم هم با تلفیق فناوری های خودرو و هواپیماهای نظامی به دنبال ساخت تاکسی های پرنده با قابلیت نشست و برخواست به صورت عمودپروازی بدون نیاز به باند بلند است.  

پیش از این هیوندای قرار بود در پروژه ساخت خودروی برقی اپل مشارکت کند که کمی پس از آن از این همکاری انصراف داد.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …