ورود ستاد ارتش به مرمت موزه نظامی سعدآباد

با درخواست رییس سعدآباد، رییس ستاد ارتش دستور تشکیل کارگروهی ویژه برای ورود به مرمت موزه نظامی سعدآباد را داد تا همه‌ ظرفیت‌های مالی و اعتباری لازم برای سرعت بخشیدن به امور مرمتی موزه نظامی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سعدآباد، امیردریادار سیاری – معاون هماهنگ‌کننده و رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران – و کیا پارسا – مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد – در نشست مشترک و پایش عملیات بازسازی موزه نظامی، راهکارهای ضروری به منظور تأمین منابع مالی لازم با مشارکت ارتش، پایان پروژه بازسازی و تسریع در بازگشایی این موزه را بررسی کردند.

پارسا تاکید کرد: از ابتدای اردیبهشت امسال، بازسازی موزه آغاز و با اولویت‌بندی لازم، عملیات عمرانی مورد نیاز در بخش‌های استحکام‌سازی، سبک‌سازی سقف، تمهیدات فنی هدایت آب‌های سطحی پشت‌بام، اجرای تاسیسات مکانیکال و الکتریکال، تجهیز کامل ادوات گرمایشی و برودتی، تجهیزات اعلام حریق و مرمت و بازسازی بسیاری از بخش‌های زیرساخت موزه نظامی انجام شده‌ است، اما به دلیل کاهش چشم‌گیر اعتبارات مرتبط، ناچارا دیگر اقدامات عمرانی به کندی پیش می‌رود.

او با اشاره به اهمیت موزه نظامی به عنوان یکی از پربازدیدترین موزه‌های مجموعه سعدآباد،‌ خواستار مساعدت و همراهی ستاد مشترک ارتش برای به پایان رساندن دیگر کارهای مرمتی این موزه شد و ادامه داد: امیدوارم بتوان در آینده، این کار مهم را به پایان رسانده و شاهد بازگشایی این موزه منحصر به فرد باشیم.

امیردریادار سیاری نیز در صحبتی کوتاه اظهار کرد: مطمئنا و به فوریت تلاش خواهیم کرد تا با تشکیل کارگروه ویژه در ستاد ارتش و ابلاغ حوزه مأموریت جدید در این ستاد، تمامی ظرفیت‌های مالی و اعتباری لازم را برای سرعت بخشیدن به اتمام امور مرمتی موزه  نظامی در دستور کار قرار دهیم.

او با تأکید بر همکاری دفتر فنی مجموعه سعدآباد، دستورات لازم را در راستای برآورد بودجه مورد نیاز و شروع ادامه عملیات بازسازی موزه در اسرع وقت ابلاغ کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …