وزارت کشاورزی و نیرو توجه ویژه ای به موضوع خشکسالی داشته باشند

وزارت کشاورزی و نیرو توجه ویژه ای به موضوع خشکسالی داشته باشند

نماینده بندرانزلی در مجلس، خشکسالی را موضوع ملی دانست و گفت که دو وزارت خانه جهاد کشاورزی و نیرو توجه ویژه ای به موضوع خشکسالی و تامین آب داشته باشند و منابع لازم برای فرآورده های دامی و محصولات کشاورزی فراهم کنند.

 به گزارش ایسنا، احمد دنیا مالی در تذکری شفاهی در  جلسه علنی امروز ( چهارشنبه) با بیان اینکه خشکسالی موضوع ملی است اظهار کرد:  بحران و تنش آبی در مراکز استان های مرکزی را شاهد هستیم حتی در استان های شمالی هم برای محصولات کشاورزی از جمله برنج با مشکل تامین آب روبه رو شده ایم. با توجه به این شرایط باید امسال دو وزارت خانه جهاد کشاورزی و نیرو توجه ویژه ای به موضوع خشکسالی و تامین آب داشته باشند و منابع لازم برای فرآورده های دامی و محصولات کشاورزی فراهم کنند تا با توجه به دوره انتقال دولت جدید فرصت ها از دست نرود.

وی وضعیت آب را در بندر انزلی بحرانی خواند و گفت که با وجود تلاش هایی صورت گرفته باز هم نگرانی هایی برای تامین آب شالیزارها وجود دارد، پیگیری های زیادی شد تا کمک های لازم از سازمان برنامه و بودجه اختصاص پیدا کند.درباره لایروبی تالاب انزلی نیز شاهد اقدامات برجسته ای از سوی دولت نبودیم. عقب نشینی آب دریای خزر علت اصلی مشکلات در تالاب انزلی است که باید این موضوع جدی گرفته شود.
 
در پایان گفت که سازمان شیلات باید منابع لازم برای حفظ ذخایر و تکثیر آبزیان در دریای خزر مدنظر قرار دهد که متاسفانه با دستور غیرکارشناسی دولت مشکلاتی برای حاشیه نشینی های تالاب انزلی ایجاد شده که از جمله آن تشکیل پرونده های حقوقی بسیاری برای مردم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …