وضعیت خسرو احتشامی پس از ترخیص از بیمارستان

فرزند خسرو احتشامی از آخرین وضعیت این شاعر پس از مرخص شدن از بیمارستان می‌گوید.

سیاوش احتشامی، فرزند خسرو احتشامی، که پیش‌تر  از پاره شدن یکی از رگ‌های پدرش هنگام آنژیوگرافی در بیمارستان خبر داده بود و چندی بعد گفته بود که او از CCU مرخص شده است، حالا درباره وضعیت جسمی این شاعر در روزهای اخیر به ایسنا می‌گوید: پدر نسبتا خوب هستند؛ ولی به خاطر خون‌ریزی‌ای که هنگام بالون زدن رگ ایجاد شد و خونی که اطراف قلب را گرفته، هنوز درد شدید قفسه سینه دارند. یک هفته است که از بیمارستان مرخص شده‌اند و خانه هستند. 

او همچنین بیان می‌کند: چون در ریه‌شان آب جمع شده، قادر به صحبت کردن نیستند، سرفه شدید و درد شدید قفسه سینه دارند و خیلی هم ضعیف شده‌اند. 

به گفته سیاوش احتشامی، وضعیت خسرو احتشامی نسبت به قبل تغییر چندانی نداشته و فقط از بیمارستان مرخص شده است.

خسرو احتشامی متولد سال ۱۳۲۵ در سمیرم است. او  پس از گذراندن دوره خدمت سربازی در سال ۱۳۵۰ به قصد تحصیل به هندوستان رفت و در پوناکالج واقع در شهر پونا به تحصیل مشغول شد. در سال ۱۳۵۳ به ایران بازگشت و همان سال ازدواج کرد. سپس تحصیلات خود را در دانشگاه اصفهان ادامه داد و در شهریور ۱۳۵۶ در رشته تاریخ فارغ‌التحصیل شد. احتشامی از ۱۷ سالگی با شعر انس گرفت و از سال ۱۳۴۵ برای خواندن شعرهای خود در انجمن‌های ادبی اصفهان شرکت می‌کرد. در سال ۱۳۴۶ نخستین سروده او در مجله «روشنفکر» تهران به چاپ رسید و از همان ایام با برخی از نشریات تهران مانند «سپید و سیاه» همکاری خود را آغاز کرد. 

برخی از نوشته‌های او در زمینه نقد و بررسی شعرهای صائب، نظامی و خواجوی کرمانی و همچنین شناخت و بررسی هنرهای اسلامی ـ ایرانی است. احتشامی مقالات فراوانی نیز در زمینه‌های مختلف ادبی در نشریات «بنیاد»، «آینده»، «هستی»، «کلک»، «بخارا»، «گلچرخ» و «فصلنامه اصفهان» منتشر کرده است. از آثار این شاعر و پژوهشگر می‌توان به «در کوچه باغ زلف»، «اصفهان در شعر صائب»، «امشب صدای تیشه»، «باغ‌های چوبی»، «جمال‌شناسی پنجره‌های ایرانی» و … اشاره کرد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …