پاسخ وزیر نفت به نامه کمیسیون انرژی درباره اجرای قانون توسعه پتروپالایشگاه

وزیر نفت به نامه‌ای رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص ضرورت تسریع در اجرای قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و معیانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی پاسخ داد.

 سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایسنا، خبر از پاسخ وزیر نفت به نامه‌ کمیسیون انرژی در رابطه ضرورت اجرای تسریع در اجرای قانون توسعه حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و معیانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی داد.

متن کامل این نامه به شرح ذیر است:

«جناب آقای دکتر عباسی

 رئیس محترم کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی

با سلام

بازگشت به نامه شماره ۳۶۱۲۷ به تاریخ ۳ /۶/ ۱۳۹۹ جنابعالی در خصوص اطلاع رسانی به متقاضیان برگزیده برای بهره مندی از تسهیلات قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و معیانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی به استحضار می‌رساند که این وزارتخانه به استناد ماده ۱۰ آیین نامه اجرای قانون یاد شده نسبت به ارزیابی توانایی مالی تجربه و صلاحیت فنی شرکت‌های مجری متقاضی اقدام نمود و مطابق بررسی‌های صورت گرفته تعداد ۵ تقاضای احداث پالایشگاه نفت خام، سه تقاضای احداث واحدهای پالایش معیانات گازی با مجموع ظرفیت ۱۴۶۰ هزار بشکه در روز و پیش بینی مجموع سرمایه گذاری ۲۸ هزار و ۱۷۴ میلیون دلار و همچنین تعداد ۱۲ طرح بهینه سازی و ارتقای کمی و کیفی فرآورده‌های تولیدی پالایشگاه‌های موجود با پیش بینی سرمایه گذاری ۶۷۷۹ میلیون دلار حائز شرایط استفاده از مزایای آیین نامه شناخته شدند. ( در مجموع سرمایه گذاری برای همه طرح‌های یاد شده قریب به ۳۵ میلیارد دلار برآورد شده است) به پیوست یک اسامی طرح‌ها و برآورد هزینه سرمایه گذاری هر یک تقدیم می‌شود.

بر این اساس به استناد ماده ۷ آیین نامه اجرای آن قانون پذیرش ۲۰ طرح پیشنهادی برگزیده طی ۱۶ فقره زودتر از موعد مقرر توسط معاونت برنامه ریزی وزارت نفت به متاقضیان اعلام شده است.

شایان ذکر است که با توجه به حکم ماده ۱۶ آیین نامه اجرایی قانون یاد شده و از آن جای که صدور مجوز خوراک برای طرح‌های یاد شده که این طرح‌ها را محق به استفاده از مزیت قانونی تنفس خوراک می‌کند منوط به تصویب جدول تنفس خوراک در هیات امنای محترم صندوق توسعه می‌باشد. این وزارت  خانه به منظور تسریع در تصویب جدول تنفس خوراک طی نامه‌ای خطاب به رئیس محترم جمهور و خطاب به رئیس محترم دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری درخواست تسریع در برگزاری جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی را نموده است که پس از برگزاری جلسه آن صندوق و تصویب جدول یاد شده صدور مجوز خوراک برای متقاضیان برگزیده صورت خواهد پذیرفت.

بیژن زنگنه»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …