پروژه‌هایی برای خودکفایی در تولید خوراک دام تعریف شود

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به اینکه ذرت و کنجاله سنخیتی با شرایط آب و هوایی و اکوسیستم ایران ندارد، گفت: نیاز است که در این زمینه پروژه‌هایی برای خودکفایی تعریف شود.

به گزارش ایسنا، سورنا ستاری امروز در حاشیه مراسم رونمایی از پروژه‌های منابع طبیعی و امضای تفاهم‌نامه ایجاد مرکز نوآوری و فناوری منابع طبیعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پروژه‌های متعددی با سازمان جنگل‌ها اجرایی کرده است که ازجمله مهمترین آن‌ها مدل‌های اقتصادی توسعه است که بتوان از مراتع به‌خوبی استفاده کرد.

وی ادامه داد: یکی از بحث‌های جدی در سالیان اخیر پیگیری موضوع امنیت غذایی است. ما باید بتوانیم غذای دام را با روش‌های نوآورانه و باتوجه به اکوسیستم کشور تولید کنیم و در این زمینه نیز پروژه‌هایی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی طراحی کرده‌ایم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه با اشاره به اینکه ضایعات کشاورزی در ایران عدد قابل توجهی است، تصریح کرد: برای مثال یک میلیون تن ضایعات سرشاخه نیشکر در کشور داریم که می‌تواند جایگزین غذای دام شود.

ستاری در پایان با بیان اینکه ذرت و کنجاله سنخیتی با شرایط آب و هوایی کشور ما ندارد، گفت: نیاز است که پروژه‌هایی برای خودکفایی در این زمینه تعریف شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …