پنجره هوشمند سامسونگ برای کمک به تولید ویتامین D

شرکت “سامسونگ” یک پنجره هوشمند جدید تولید کرده که در طول روز، طیف کامل نور طبیعی را ساطع می‌کند تا شبیه‌ساز نور خورشید باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، محققان شرکت “سامسونگ” یک پنجره هوشمند به نام “سانی‌فایو”(SunnyFive) ساخته‌اند که مناسب افرادی است که در مکان‌هایی با تابش کم نور خورشید زندگی‌ می‌کنند یا از اختلال عاطفی فصلی رنج می‌برند.

بر خلاف دیگر روش‌های درمانی با لامپ، پنجره “سانی‌فایو” به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از یک اپلیکیشن، موارد دلخواه خود در مورد نور خورشید را در پنجره تنظیم کرده و استفاده کنند.

به این ترتیب کاربران قادر خواهند بود برای دما، رنگ، روشنایی و زاویه نور تنظیمات مورد علاقه خود را در پنجره تنظیم کنند. 

همچنین سانی‌فایو می‌تواند به طور خودکار زاویه و شدت نور در طول روز را تغییر دهد تا حرکات خورشید را شبیه‌سازی کند.

این پنجره می‌تواند به عنوان یک ساعت هشدار تنظیم شود تا حتی در صبح‌های تاریک زمستان هم نور صبحگاهی ملایمی را به کاربران خود بتاباند.

بنا به گفته سامسونگ، این نور به تحریک تولید ویتامین D کمک خواهد کرد. درست همانند کاری که نور خورشید انجام می‌دهد و به تولید ویتامین دی در بدن کمک می‌کند.

ولی نکته جالب راجع به این پنجره این است که نگرانی‌هایی راجع به تاثیرات مخرب آفتاب روی پیری پوست یا آفتاب سوختگی در آن وجود ندارد.

هنوز برنامه‌های سامسونگ برای پنجره‌های سانی‌فایو مشخص نیست و این غول فناوری تاریخ عرضه یا قیمت پنجره‌های هوشمند جدید خود را اعلام نکرده است.

ولی گفته شده تولید این پنجره‌ها به عنوان بخشی از خط جدید پروژه‌های استارتاپ “سی‌-لب”( C-Lab) متعلق به سامسونگ است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …