پیام مجمع ناشران برای درگذشت روح‌الله حسینیان

مجمع ناشران انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت روح‌الله حسینیان تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، در این پیام آمده است:  «انا لله و انا الیه راجعون

صبح امروز خبر درگذشت عالمی عالیقدر، مبارزی خستگی‌ناپذیر و اندیشمندی بصیر و پیری جوانمرد، موجبات تأثر و تألم دلباختگان به انقلاب اسلامی شد. رحلت حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله حسینیان، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی و نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی غم محنت‌باری است بر دوش پژوهشگران حوزه تاریخ معاصر که با وی مأنوس و از دقت نظر و عمق فکری او مطلع بوده‌اند. شجاعت و انصاف در عرصه قضاوت، تیزهوشی و غیرت در عرصه سیاست و جامع‌نگری و سماحت در حوزه نشر و پژوهش‌های تاریخی از جمله ویژگی‌های برجسته این عالم وارسته و انقلابی بود. 

مجمع ناشران انقلاب اسلامی ضایعه درگذشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینیان را به خانواده محترم ایشان و همچنین شاگردان و همکاران ایشان تسلیت گفته و از خداوند منان برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان آن مرحوم صبر و شکیبایی را مسئلت می‌نماید.»

حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان زاده سال ۱۳۳۴ در شهرستان آباده استان فارس، روز چهارم  شهریورماه از دنیا رفت. او از آغاز دهه ۶۰ وارد دستگاه قضایی کشور شد و به سمت قائم‌مقام دادستانی انقلاب در مشهد و سپس دادستانی در دادگاه انقلاب تهران رسید. حسینیان همچنین ریاست یکی از شعبه‌های دادگاه ویژه روحانیت تهران را هم در کارنامه خود دارد. 

او در سال ۱۳۷۶ پس از سیدحمید روحانی به ریاست مرکز اسناد انقلاب اسلامی رسید و در سال ۱۳۸۴ به عنوان مشاور سیاسی و امنیتی محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور وقت منصوب شد.

نمایندگی تهران در مجلس‌های نهم و دهم نیز از دیگر فعالیت‌های اوست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …