پیشرفت در پروژه بزرگترین پایگاه مخازن نفت خاورمیانه

طرح بلندپروازانه عمان برای ساخت بزرگترین تاسیسات ذخیره سازی نفت در خاورمیانه با گذشت هفت سال از زمان اعلام آن سرانجام در حال پیشرفت است.

به گزارش ایسنا، شرکت “عمان تنک ترمینال” (OTTCO) تقریبا کار ساخت هشت مخزن برای نگهداری نفت خام برای یک پالایشگاه جدید نزدیک شهر الدقم را تمام کرده است. منابع آگاه به بلومبرگ اظهار کردند که این شرکت اکنون به دنبال ساخت مخازن دیگری است که می‌توانند توسط شرکت‌ها و بازرگانان نفت مورد استفاده قرار بگیرند. در نتیجه ظرفیت نگهداری نفت در شهر الدقم به حداقل ۲۵ میلیون بشکه خواهد رسید.

پارک نفت خام راس مرکز می‌تواند گزینه‌ای برای بازرگانان و صادرکنندگان انرژی فراهم کند که تمایل دارند از تنگه هرمز اجتناب کنند. این تاسیسات عمانی ۹۶۶ کیلومتر از این آبراه فاصله دارد. بندر فجیره که بزرگترین هاب منطقه خاورمیانه با ظرفیت نگهداری نفت خام به میزان ۱۴ میلیون بشکه است، در کمتر از ۱۰۰ مایلی تنگه هرمز قرار دارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، الن گلدر، نایب رییس بازارهای پالایش، شیمیایی و نفت خام در شرکت مشاوره وود مک‌کنزی در این باره اظهار کرد: مخازن نگهداری نفت که می‌توانند خارج از تنگه هرمز مورد استفاده قرار گیرند احتمالا گزینه خوبی هستند. عراق و کویت که در این پالایشگاه سرمایه‌گذاری کرده‌اند ممکن است الدقم را محل جذابی برای نگهداری نفت خود خارج از منطقه خلیج فارس ببینند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …