پیش بینی کمیته اوپک پلاس از بازگشت اشباع عرضه نفت

کمیته فنی مشترک اوپک پلاس پیش بینی کرد بازار نفت امسال ۰.۹ میلیون بشکه در روز کمبود عرضه خواهد داشت اما در سال ۲۰۲۰ با ۲.۵ میلیون بشکه در روز مازاد عرضه روبرو می شود.

به گزارش ایسنا، کمیته فنی مشترک اوپک پلاس انتظار دارد تقاضای جهانی برای نفت امسال ۵.۹۵ میلیون بشکه در روز رشد کند که مطابق با پیش بینیهای قبلی است و در سال میلادی آینده ۳.۲۸ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کند.

منابع آگاه به رویترز اظهار کردند: با وجود فشار آمریکا برای افزایش بیشتر تولید، در نشست روز چهارشنبه وزیران اوپک پلاس احتمالا در برنامه این گروه تغییری داده نمی شود.

کمیته فنی مشترک اوپک پلاس که پیش از دیدار وزیران گروه ارزیابی خود از عوامل بنیادین بازار را ارائه می کند، انتظار دارد ذخایر تجاری نفت در کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی تا ژانویه سال ۲۰۲۲ پایین میانگین پنج ساله ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ بماند اما تا پایان سال ۲۰۲۲ از این میانگین فراتر می رود.

این کمیته سناریوی دیگری را هم ارائه کرد که بر اساس رشد کمتر تولید و عرضه بالاتر نفت غیراوپک پیش بینی کرد بازار نفت امسال با ۴۰۰ هزار بشکه در روز و در سال آینده با ۴.۵ میلیون بشکه در روز مازاد عرضه روبرو می شود.

بر اساس گزارش رویترز، خبرگزاری تاس روسیه به نقل از نورلان نوگایف، وزیر انرژی قزاقستان نوشت: تدابیری که از سوی اوپک پلاس به کار گرفته شده، برای تثبیت بازار نفت خام کافی است. با این حال این گروه برای انجام تغییراتی در توافقات تولید در جلسه اول سپتامبر مذاکره می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …