پیش نیاز اصلی اقتصاد برای عبور از کرونا

یک عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران می‌گوید بی‌نظمی و هرج و مرجی که در سال‌های گذشته، اقتصاد ایران را با خود درگیر کرده باید از بین برود. در غیر این صورت عبور از مشکلات ایجاد شده در ایام کرونا، دشوار خواهد بود.

خسرو فروغان گران سایه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با گذشت حدود سه ماه از ورود کرونا به ایران، امروز مشخص شده که بسیاری از بخش‌های اقتصاد ایران، تحت تاثیر شیوع این ویروس آسیب دیده‌اند و در صورتی که قصد عبور از این شرایط را داریم، باید در بسیاری از بخش‌ها طرح‌های حمایتی در دستور کار قرار گیرند.

وی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه اجرای کامل سیاست‌های حمایتی وجود دارد، بیان کرد: با توجه به تحریم‌های آمریکا و مشکلاتی که اقتصاد ایران در سال‌های گذشته با آن رو به رو بوده، قطعا دست دولت برای حمایت از تمام بخش‌های اقتصادی خالی است و سیاست بازگشایی همزمان برخی مشاغل، می‌توان راهبردی برای عبور از این مشکلات دانست.

این عضو اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: به نظر می‌رسد در شرایط فعلی یکی از اصلی‌ترین طرح‌های حمایتی که برای اقتصاد ایران مفید است، توقف سیاست‌های سلیقه‌ای و توقف هرج و مرج در دستور العمل‌هاست. یکی از مسائلی که فعالان اقتصادی را بسیار آزار داده، تغییرات مداوم قوانین و دستورالعمل‌هاست که امکان برنامه ریزی را از سرمایه گذاران می‌گیرد.

فروغان گران سایه با تاکید بر لزوم توجه به خواسته‌های فوری و حقیقی فعالان اقتصادی، اظهار کرد: نظارت دقیق بر بازار و جلوگیری از سودجویی‌ها و همچنین مقابله با قاچاق، جز پیش‌نیازهایی است که به تولیدکنندگان ایرانی کمک می‌کند. اگر امروز کاهش درآمدهای دولت و محدود بودن منابع حمایتی امری قطعی است، با کاهش سیاست‌های متانقض و ایجاد ثبات می‌توان لااقل یکی از اولویت‌های جدی موردنیاز فعالان اقتصادی را براورده کرد.

به گزارش ایسنا، طبق تصمیمات اتخاذ شده از سوی هیئت دولت در روزهای پایانی اسفند ماه سال گذشته، اقشار کم درآمد و صاحبان کسب و کارهای کوچک و بزرگ که تحت تاثیر شیوع کرونا آسیب دیده‌اند، از سوی دولت حمایت خواهند شد.

از روزهای پایانی فروردین و پس از تعطیلی حدودا یک ماهه کشور، دولت با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا، طرح بازگشایی پلکانی مشاغل در تمامی استان‌های کشور را کلید زد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …