پیگیری راه اندازی آزمایشگاه ژنتیک در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی از پیگیری جهت راه اندازی آزمایشگاه ژنتیک در استان خبر داد.

مسعود شهرجردی در آئین نکوداشت روز علوم آزمایشگاهی که با حضور پرسنل آزمایشگاه تشخیص طبی این نهاد برگزار شد، به جایگاه حکیم جرجانی به عنوان یک پزشک مسلمان ایرانی که پس از ابن سینا بر دانش گذشتگان در علم طب افزوده است اشاره کرد و گفت: این حکیم بزرگ کتب بسیاری را به زبان فارسی به رشته تحریر درآورده است.

وی با بیان اینکه نرم افزار مستقلی برای این مجموعه تهیه شده و توسعه آزمایشگاه تشخیص طبی در دست پیگیری است، افزود: تجهیز آزمایشگاه با حدود یک میلیارد تومان اعتبار عملیاتی خواهد شد و دومین برنامه در راستای توسعه این حوزه راه اندازی آزمایشگاه ژنتیک در این مجموعه است.

شهرجردی خاطرنشان کرد: برخی دستگاه های مورد نیاز برای توسعه این آزمایشگاه تهیه شده و مابقی امور در دست پیگیری است.

دکتر مومنی مسئول فنی آزمایشگاه تشخیص طبی جهاد دانشگاهی نیز در این جلسه با اشاره به سخت و پرمخاطره بودن کار پرسنل آزمایشگاه ها، خواستار پیگیری برای قرار گرفتن این رشته شغلی در لیست مشاغل سخت و زیان آور شد.

علی حقدادی مسئول اجرایی این آزمایشگاه نیز با اشاره به تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت برای توسعه این واحد اظهار کرد: برنامه کوتاه مدت 90 درصد به نتیجه رسیده و برنامه بلندمدت در حال پیگیری است.

وی ابراز امیدواری کرد که توسعه این آزمایشگاه و خرید تجهیزات زمینه افزایش توانمندی این مجموعه را فراهم کند و افزود: در این صورت می توانیم خدمات بهتر و گسترده تری را در آزمایشگاه تشخیص طبی جهاد دانشگاهی به مردم ارائه دهیم و این نهاد می تواند در این حوزه نیز به رفع نیازمندی های استان و اراک کمک کند.

در این جلسه از خدمات پرسنل آزمایشگاه تشخیص طبی جهاد دانشگاهی استان مرکزی تقدیر شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …