کاربردهای فناوری نانو در پوشش‌دهی بررسی می‌شود

با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و همکاری شرکت‌های فناور، با هدف معرفی توانمندی‌های فناوری نانو ایران و جهان در صنعت پوشش‌دهی سطح دوره صنعتی کاربردهای فناوری نانو در «صنعت پوشش‌دهی سطح» برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا راستای ترویج صنعتی فناوری نانو، دوره صنعتی کاربردهای فناوری نانو در «صنعت پوشش‌دهی سطح» با هدف معرفی توانمندی‌های فناوری نانو ایران و جهان در صنعت پوشش‌دهی سطح به شرکت‌ها، سازمان‌ها، جامعه صنعتی کشور و عموم علاقمندان و فعالان این حوزه با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، همکاری شرکت‌های فناوری نانو و ارائه محققان و فناوران فعال در این حوزه برگزار می‌شود.

این دوره در قالب دوره‌های صنعتی فناوری نانو و به مدت ۲۰ ساعت در چهار بخش در روزهای پنج‌شنبه ۹، ۱۶، ۲۳ و ۳۰  بهمن ماه به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

معرفی محصولات، تجهیزات و شرکت‌های فناور موفق در صنعت پوشش‌دهی سطح، معرفی سیاست‌ها و الگوهای حمایتی ستاد نانو، تبیین چالش‌ها و نیازهای صنعتی و پژوهشی مورد نیاز برای حل مشکلات شرکت‌ها، سازمان‌ها و صنایع در صنعت پوشش‌دهی سطح، ایجاد بستر تبادل دانش و فناوری بین جامعه دانشگاهی و فناوران و جامعه صنعتی کشور و ایجاد بسترهای مناسب همکاری علاقمندان با شرکت‌های فناور در زمینه‌های تحقیقاتی، صنعتی، بازاریابی و فروش از جمله اهداف این دوره است.

سرفصل‌های این دوره که با رویکرد صنعتی و فناورانه برگزار می‌شود، شامل “معرفی برنامه‌ها، حمایت‌ها و سیاست های ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در حوزه نانوپوشش‌ها”، “سیستم‌های لایه‌نشانی تحت خلأ”، “کاربردهای صنعتی پوشش‌های پلاسمایی”، “فناوری پوشش تبدیلی نانو زیرکونیوم (جایگزینی مناسب برای پوشش فسفاته)”، “پوشش‌های نانوساختار مقاوم ضدسایش و ضدخوردگی”، “افزایش راندمان کوره‌های صنعتی، بویلرها و مبدل‌های حرارتی با استفاده از نانو پوشش‌ها” و “لایه‌های نازک اپتیکی؛ ویژگی‌ها و کاربردها” می‌شود.

کاربردهای صنعتی پوشش‌های نانو ساختار، کاربردهای نانوپوشش‌ها در صنایع، ماشین‌آلات پوشش‌دهی نانو به روش PVD، کاربردهای فناوری پلاسما در لایه‌نشانی و پردازش مواد، پوشش‌های نانوساختار اکسیدی و طراحی و کاربرد پوشش‌های نوین نانوساختار سخت و مقاوم به خوردگی در صنایع از دیگر سرفصل‌های این دوره به شمار می‌روند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …