کارگران برای احراز هویت به بانک رفاه می روند

در نشست شورای عالی کار که با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی و معاون روابط کار در وزارت کار برگزار شد، تصویب شد که کارگران برای احراز هویت به جای دفاتر پیشخوان به شعب بانک رفاه کارگران مراجعه کنند. همچنین نمایندگان کارگری مشخص شدن زمان برگزاری جلسات دستمزد را خواستار شدند.

به گزارش ایسنا، دویست و نود و سومین نشست شورای عالی کار با دستور کار بررسی مشکلات سامانه روابط کار و حق الزحمه کارشناسان طرح طبقه بندی برگزار شد و با یک مصوبه پایان یافت.

در این نشست با توجه به مشکلاتی که در خصوص احراز هویت کارگران در سامانه جامع روابط کار در دفاتر پیشخوان به وجود آمده بود پیشنهاد شد که شعب بانک رفاه کارگران برای احراز هویت کارگران درنظر گرفته شود که این پیشنهاد به تصویب اعضای شورای عالی کار رسید.

پیش از این مبلغ پرداختی برای احراز هویت کارگران در دفاتر پیشخوان ۵۰۰۰ تومان اعلام شده بود اما دفاتر پیشخوان بابت احراز هویت کارگران مبلغ ۱۸ هزار تومان دریافت می کردند که پرداخت این مبلغ برای کارگران مشکل بود. مصوبه شورای عالی کار برای اجرایی شدن نیازمند تبدیل بخشنامه از سوی وزارت کار خواهد بود.

 افزایش حق الزحمه کارشناسان و مشاوران طرح طبقه بندی نیز در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

چمنی ـ نماینده کارگران در شورای عالی کار از درخواست گروه کارگری برای مشخص شدن زمان برگزاری جلسات دستمزد خبر داد و به ایسنا، گفت: در بحث دستمزد نمایندگان کارگری درخواست کردند که زمان برگزاری جلسات دستمزد سال آینده از حالا مشخص شود تا حواشی و چالشهای آخر سال مجددا تکرار نشود.

به گفته وی گروه کارفرمایی و دولت معتقد بودند که در بحث دستمزد باید اطلاعات و آمار بانک مرکزی در انتهای سال استخراج شود و سپس به بحث دستمزد ورود کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …