کام تلخ بستنی‌فروشان اهوازی در تابستان کرونایی

ایسنا/خوزستان رئیس اتحادیه قنادان، شیرینی و بستنی‌فروشان اهواز با بیان اینکه نرخ‌نامه بستنی‌فروشان اهواز از سال ۹۸ تاکنون به روزرسانی نشده است، گفت: بستنی‌فروشان اگر بخواهند قیمت بستنی را افزایش دهند با آن‌ها برخورد می‌شود و اگر بخواهند مطابق با نرخ‌نامه بستنی بفروشند، ضرر می‌کنند.

سیامک جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت فروش بستی در اهواز اظهار کرد: همه‌گیری کرونا، روی بازار بستنی‌فروشان تاثیر منفی بسیار زیادی داشته است. با توجه به گرمای هوای اهواز، فروش بستی آنچنان توفیقی ندارد و اغلب از ساعت ۹ شب تا ۱۲ بامداد فروش بستنی میسر است.

وی افزود: متاسفانه وضعیت تامین مواد اولیه ما بسیار بد شده است. در دو ماه گذشته، قیمت یک گونی شکر ۳۲۰ هزار تومانی به ۶۰۰ هزار تومان رسیده است و قیمت لبنیات نیز از هفت ماه پیش تاکنون مرتبا افزایش داشته است.

رئیس اتحادیه قنادان، شیرینی و بستنی‌فروشان اهواز گفت: بنا بر شواهد، افزایش ۷۰ درصدی قیمت لبنیات نیز در راه است و همکاران ما در وضعیت به وجود آمده، مانده‌اند. در حال حاضر، نرخ‌نامه معنایی ندارد و مشخص نیست که قیمت اجناس تا چند روز بعد تغییر می‌کند یا خیر.

جعفری با بیان اینکه نرخ‌نامه بستنی‌فروشان اهواز از سال ۹۸ تاکنون به روزرسانی نشده است، افزود: اعضای صنف ما کلافه شده‌اند. بستنی‌فروشان اگر بخواهند قیمت بستنی را افزایش دهند با آن‌ها برخورد می‌شود و اگر بخواهند مطابق با نرخ‌نامه بستنی بفروشند، ضرر می‌کنند.

وی تصریح کرد: این موضوع برای ما به یک معضل تبدیل شده است و علی‌رغم اینکه همه می‌دانند، هیچ کس به حرف ما گوش نمی‌کند.

رئیس اتحادیه قنادان، شیرینی و بستنی‌فروشان اهواز گفت: آنالیز نرخ‌نامه جدید را به سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان ارائه کرده‌ایم. در هفته‌های گذشته قیمت شکر افزایش یافت و ما آنالیز قیمت را تغییر دادیم. اگر قیمت شیر نیز افزایش یابد، باید آنالیز جدید ارائه دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …