کاهش صدور مجوزهای معدنی در مقایسه با سال گذشته

طبق جدیدترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، در چهارماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تعداد گواهی کشف و پروانه اکتشاف صادره در حوزه معدن کاهش داشته‌ و تنها صدور پروانه بهره‌برداری آن هم تنها هفت درصد رشد کرده است.

به گزارش ایسنا، در چهار ماه اول سال ۱۳۹۸، معادل ۱۶۵  فقره گواهی کشف صادر شد که در مدت مشابه امسال (۱۳۹۹) این تعداد به ۱۴۰ فقره کاهش یافته و افت ۱۵.۲ درصدی را ثبت کرده است.

همچنین در مدت مذکور سال جاری تعداد پروانه اکتشاف صادر شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۳.۵ درصد کمتر شده است. در چهار ماهه ابتدایی سال جاری ۲۹۴ فقره پروانه اکتشاف صادر شده است؛ در حالی در مدت مشابه سال گذشته ۳۴۰ فقره صدور پروانه اکتشاف ایجاد شده بود.

براساس این آمار، تنها صدور پروانه بهره‌برداری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمی اوضاع بهتری داشته است. درچهار ماه نخست امسال ۲۰۴ فقره پروانه بهره‌برداری صادر شده است که افزایش ۷.۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است. در چهارماهه ابتدایی سال ۹۸ میزان صدور این مجوز معدنی تنها ۱۴ فقره کمتر (۱۹۰) بوده است.

همچنین در مدت ذکر شده سال جاری سرمایه مجوزهای صادره برای گواهی کشف معادن که معادل هزینه صرف شده برای عملیات اکتشاف بوده است، رشد ۳۰.۹ درصدی داشته است. در چهار ماهه اول امسال، بیش از ۳۲۸ میلیارد ریال صرف عملیات اکتشاف شده است در صورتی که در چهار ماه ابتدایی سال گذشته ۲۵۰ میلیارد ریال صرف شده است.

علاوه‌بر این میزان اشتغال به واسطه صدور پروانه‌های بهره‌برداری در این مدت نیز افت ۷.۷ درصدی داشته است. چهار ماهه ابتدایی سال گذشته ۱۸۴۰ نفر مشغول شدند اما در مدت مشتبه سال جاری، میزان اشتغال در این حوزه به ۱۶۹۸ نفر رسیده است.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …