کاهش مصرف نفت در آمریکا رکورد ۲۵ ساله زد

آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد مصرف نفت آمریکا در سال ۲۰۲۰ به ۱۸.۱ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرد که پایینترین رکورد در ۲۵ سال گذشته بود.

به گزارش ایسنا، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در برآورد جدید از مصرف فرآورده‌های نفتی، اعلام کرد مصرف نفت در بخش حمل و نقل ۱۵ درصد در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال پیش از آن کاهش پیدا کرد. مصرف نفت تقریبا در همه بخشهای مصرف کننده انرژی کاهش داشت.

قرنطینه و تدابیر دیگری که سال میلادی گذشته به منظور مهار شیوع ویروس کرونا در آمریکا به اجرا درآمدند، عامل اصلی مصرف پایین‌تر نفت به خصوص در بخش حمل و نقل بودند که شاهد سقوط مصرف بنزین، دیزل و سوخت جت بود.

طبق آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، مصرف بنزین که پرمصرف ترین فرآورده نفتی در آمریکاست، در سال ۲۰۲۰ به میزان ۱۴ درصد کاهش یافت و به هشت میلیون بشکه در روز رسید که پایین‌ترین سطح مصرف بنزین در آمریکا از سال ۱۹۹۷ به این طرف بوده است. بنزین ۴۴ درصد از کل مصرف نفت آمریکا در سال میلادی گذشته را تشکیل داد. بخش حمل و نقل در ۹۶ درصد از مصرف بنزین موتوری سهم داشت در حالی که باقی سهم مصرف مربوط به بخشهای صنعتی و تجاری بود.

مصرف دیزل آمریکا هم در سال ۲۰۲۰ به میزان هشت درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۹ کاهش یافت. دیزل ۲۱ درصد از مصرف نفت آمریکا در سال گذشته را به خود اختصاص داد. معمولا بیش از سه چهارم از کل سوخت دیزل توسط کامیونها، کشتیها و قطارها در بخش حمل و نقل مصرف می شود.

مصرف سوخت جت شدیدترین کاهش را داشت و ۶۲ درصد ریزش کرد و به پایین‌ترین سطح از سال ۱۹۸۳ به این طرف رسید. سوخت جت و بنزین هواپیمایی مجموعا در شش درصد از کل مصرف نفت آمریکا در سال ۲۰۲۰ سهم داشتند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، اطلاعات ماه گذشته اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد که مصرف نفت، گاز طبیعی و زغال سنگ آمریکا مجموعا ۹ درصد در سال ۲۰۲۰ کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح از سال ۱۹۹۱ رسید و بزرگترین کاهش سالانه مصرف سوخت فسیلی آمریکا را از سال ۱۹۴۹ ثبت کرد. تقاضا برای فرآورده های نفتی که ۴۴ درصد از کل مصرف سوخت فسیلی در آمریکا را تشکیل می دهند، سال میلادی گذشته ۱۳ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۹ کاهش پیدا کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …