کاهش پرشتاب تولید نفت در آمریکا

محاسبات رویترز از آمار رسمی و غیررسمی نشان داد که آمریکا در مسیر کاهش تولید ۱.۷ میلیون بشکه در روز نفت است.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا اوایل آوریل پیش از این که توافق اخیر اوپک پلاس امضا شود، گفته بود تولید نفت و گاز آمریکا در واکنش به وخامت شرایط بازار کاهش پیدا خواهد کرد. این اظهارات در ابتدا برای اوپک که خواستار مشارکت آمریکا به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت جهان در کاهش تولید بود، کافی نبود.

ترامپ ماه گذشته گفته بود: تصور می‌کنم کاهش تولید به شکل اتوماتیک انجام خواهد شد و شرکتهای آمریکایی کاهش تولید را آغاز کرده‌اند.

گروه اوپک پلاس در واکنش به افت شدید تقاضا پس از شیوع ویروس کرونا و ریزش قیمتها، اوایل آوریل سرانجام با کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز که بزرگترین کاهش تولید توافق شده میان اعضای این گروه است، موافقت کرد. تولیدکنندگان خارج از اوپک پلاس هم متعهد شدند تولیدشان را جمعه ۱۰ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

دن برویت، وزیر انرژی آمریکا ماه گذشته گفته بود که وزارت انرژی انتظار دارد تولید نفت آمریکا بین دو تا سه میلیون بشکه در روز تا پایان سال کاهش پیدا کند و به نظر می‌رسد این کاهش بسیار سریعتر از آنچه وزارت انرژی آمریکا پیش بینی کرده بود، اتفاق می‌افتد.

ضرورت کاهش تولید با قرنطینه در آمریکا که فعالیت اقتصادی این کشور را فلج کرد، جدی‌تر شد. سه صادرکننده بزرگ نفت آمریکا شامل اکسون موبیل، شورون و کونوکو فیلیپس قصد دارند تولید نفت در این کشور را مجموعا ۶۶۰ هزار بشکه در روز تا پایان ژوئن محدود کنند. در سراسر آمریکا تولید نفت همه شرکتها از اواسط مارس تاکنون حدود یک میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرده است. هنوز برآورد دقیق میزان کاهش تولید نفت آمریکا زود است اما اگر این کاهش برای کل سال انجام بگیرد، بزرگترین کاهش تولید از حداقل سال ۱۹۸۴ خواهد بود.

شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز جمعه گذشته اعلام کرد که شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا برای هفتمین هفته متوالی کاهش پیدا کرده است. شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا هفته گذشته با ۵۳ حلقه کاهش، به ۳۲۵ حلقه رسید که از کاهش بیشتر تولید این کشور خبر می‌دهد. انتظار می‌رود آمار دکلهای حفاری نفت و گاز آمریکا در هفته جاری نیز کاهش نشان دهد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، کاهش تولید نفت آمریکا ممکن است رضایت اوپک و به خصوص روسیه که همواره از این که آمریکا ملزم به محدودیت عرضه نبوده، ابراز نارضایتی کرده است را جلب کند. تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا در سالهای اخیر از توافق کاهش تولید اوپک پلاس برای افزایش سهم خود در بازار بهره برده بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …