کاهش چشمگیر خاموشی برق استان بوشهر طی هفته های آینده

ایسنا/بوشهر نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی از کاهش چشمگیر خاموشی برق استان طی هفته های آینده خبر داد.

عبدالکریم جمیری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با پیگیری های نمایندگان استان و هماهنگی با وزارت نیرو و شرکت توزیع نیروی برق استان، مجوز انتقال برق مازاد شرکت های مستقر در منطقه پارس جنوبی به شبکه برق سراسری صادر شده و در روزهای آینده خاموشی ها در سطح استان کاهش چشمگیری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در استان بوشهر کمبود تولید برق نداریم اذعان کرد: با وجود نیروگاه اتمی و نیروگاه هایی که در سطح استان وجود دارد مازاد بر مصرف استان برق تولید می کنیم و در اختیار هموطنانمان قرار می دهیم، حق مردم ما این نیست که با سوءمدیریت مسئولین دچار سختی و مشقت دوچندانی شوند.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خاموشی ها دو بعد دارد، اول اینکه طول عمر تجهیزات توزیع به شدت کاهش پیدا می کند و با اولین شرایط که و بارندگی دچار آسیب می شوند و خسارت زیادی به شبکه توزیع وارد خواهد شد، از طرف دیگر قطعی های مکرر برق خسارت فراوانی به اموال مردم وارد خواهد کرد که شرکت های بیمه پاسخگوی این ضرر و زیان مشترکین نیستند.

جمیری گفت: ما مشکل تولید نداریم، ما مشکل سوء مدیریت داریم؛ ما در توازن تولید و مصرف برتری داریم و این خاموشی گسترده و بی ضابطه هیچ محلی از اعراب ندارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون انرژی مجلس با وزیر نیرو گفت: در این نشست به وزیر نیرو گفتم استان ما منابع و استعدادهای فراوانی برای تولید و مدیریت برق و برطرف کردن مشکل کم آبی دارد ولی متاسفانه به دلیل ضعف مدیریت و عدم برنامه ریزی مناسب از این فرصت ها و ظرفیت ها استفاده مناسبی نشده است.

وی افزود: با مدیریت صحیح منابع می توان مشکل فعلی کمبود آب شهرستان های گناوه و دیلم را رفع کرد. پیشنهاد کردیم به کشاورزان و دامداران منطقه مجوز احداث چاه بدهند تا از آب شرب برای مصرف دام و آبیاری باغ ها استفاده نشود، ولی متأسفانه با سوءمدیریت ها هنوز در این زمینه اقدامی نشده و کماکان سهمیه بندی شدید و کمبود آب گریبانگیر مردم منطقه است.

جمیری اظهار کرد: این سوءمدیریت در زمینه سدسازی نیز وجود دارد؛ به دلیل وجود نداشتن سند جامع و انجام مطالعات دقیق در جاهایی سد ایجاد شده که حوضه آبریز وجود ندارد یا سدهای بالادستی آب را مهار کرده اند و در جاهایی که باید اقدامات آبخیزداری انجام شود اقدامی صورت نگرفته است.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس گفت: در حوزه مدیریت مصرف برق نیز این مشکلات دیده می شود، تعدادی از دستگاه های دولتی حاضر به پرداخت هزینه برق مصرفی خود نیستند و چندین میلیارد تومان مطالبات معوق در این زمینه وجود دارد، در صورتی که می توان از همین منابع برای اصلاح شبکه فرسوده توزیع و برق رسانی مناسب به مردم استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مسائلی که بنده در جزیره خارگ دنبال می کردم نصب توربین برای تولید برق بود، پیگیری های زیادی در این خصوص صورت گرفت و نفت نیز برای تأمین اعتبار پروژه قول مساعد داد، ولی متاسفانه با بی تدبیری و تعلل این پروژه تاکنون اجرایی نشده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر با بیان اینکه همه این مشکلات از جنس مدیریت است، بیان کرد: در جلسه کمیسیون انرژی به وزیر نیرو گفتم که عمده مشکلات حوزه آب و برق حاصل ضعف مدیریت و عدم آینده نگری متولیان امر است. اینطور نمی شود که در تابستان به فکر تأمین آب و برق بیفتیم، در صورتی که همه می دانستند خشکسالی و کاهش بارش در تابستان مشکل ساز خواهد شد. با این گرمای شدید و طاقت فرسا به هیچ وجه این حجم از خاموشی و قطعی آب برای مردم ما پذیرفتنی نیست.

جمیری ادامه داد: نباید برنامه های خاموشی استان ها دستوری باشد بلکه باید متناسب با ظرفیت موجود در استان ها اعمال شود. در استان ما با وجود این گرمای طاقت فرسا 75 درصد سهمیه خاموشی به مردم تحمیل می شود، در صورتی که در استان های همسایه بار این خاموشی به بخش کشاورزی و دیگر بخش ها منتقل شده و فشار کمتری به خانوارها وارد می شود.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با شرکت های پارس جنوبی اذعان کرد: سهم خاموشی روزانه استان بوشهر حدود 200 مگاوات است، با نظرات کارشناسی احصا شده، مقرر شد شرکت های نفت و گاز منطقه، برق مازاد خود را به شبکه سراسری تزریق کنند که میزان آن از سهمیه خاموشی استان نیز بالاتر است.

وی اظهار کرد: امیدوارم با برنامه ریزی مناسب مدیران شرکت توزیع برق و بهره گیری از ظرفیت های موجود ظرف یک یا دو هفته آینده شاهد کاهش سهمیه خاموشی استان باشیم و بخش اندکی از بار سنگینی که بر دوش مردم عزیز ماست برداشته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …