کتاب «رسانه؛ شمیر دو دم» رونمایی شد

ایسنا/خراسان رضوی کتاب «رسانه؛ شمشیر دو دم» نوشته زنده‌یاد عباس تیموری در مشهد رونمایی شد.

عباس آرامیان، مدیر انجمن راویان فتح رضوی در جلسه رونمایی از کتاب «رسانه؛ شمشیر دو دم» که عصر امروز، سوم خردادماه، در کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره) برگزار شد، در خصوص این کتاب، اظهار کرد: علی‌رغم تمام مشکلات مالی که در حوزه کتاب و نشر وجود دارد، توانستیم کتاب «رسانه؛ شمشیر دو دم» که نوشته زنده‌یاد حاج عباس تیموری است را در اسفندماه آماده انتشار کنیم و در همان روزهای آغازین انتشار نیز جزو چند کتاب برتر سال توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی انتخاب شد. 

وی افزود: به رسم عرفی که وجود دارد و باید رونمایی از کتاب صورت بگیرد و به صورت رسمی کتاب را معرفی کنیم، دو نوبت برای رونمایی برنامه‌ریزی کردیم که به دلایلی شرایط فراهم نشد و شاید هم تقدیر و توفیق بر این بود که امروز، در سالروز آزادسازی خرمشهر این کتاب را رونمایی کنیم.

مدیر انجمن راویان فتح رضوی با بیان این‌که «دست‌ نوشته‌ها، گفتارها و مطالب بسیار زیادی از زنده‌یاد حاج عباس تیموری در دست داریم»، خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم که به عنایت خدا و کمک افرادی که در حوزه نشر فعالیت می‌کنند تا پایان سال ۱۴۰۰ دو مجموعه دیگر از کتاب‌های زنده‌یاد حاج عباس تیموری را به چاپ برسانیم. آن‌چه که بدون نظر کارشناسی پیش‌بینی می‌شود، این است که بالغ بر ۱۰ مجموعه کتاب از نوشته‌های حاج عباس تیموری را به چاپ برسانیم.

جعفر عشقی، ویراستار کتاب «رسانه؛ شمشیر دو دم» نیز در ادامه این نشست، بیان کرد: کتاب «رسانه؛ شمشیر دو دم» نوشته حاج‌ عباس تیموری حاصل پژوهش‌ها و دغدغه‌هایی است که سال‌ها برای آن‌ها وقت گذاشته شده و به گونه‌ای است که هم می‌تواند مورد استفاده پژوهشگران حوزه رسانه‌ قرار بگیرد و هم عامه مردم. من این کتاب را دانش‌نامه کوچکی در حوزه رسانه می‌دانم و احساس می‌کنم هر فردی که در حوزه ارتباط فرزندش با رسانه، دغدغه دارد باید حتما این کتاب را تهیه و مطالعه کند.

وی تصریح کرد: این کتاب در سه جلد و ۲۲ فصل تهیه شده که عناوین فصل‌های جلد اول آن شامل ارتباط، شناخت رسانه، سواد رسانه‌ای، روند شکل‌گیری رسانه‌ها در ایران، ماهواره، اینترنت، ابزار چندرسانه‌ای و تلفن همراه می‌شود. همچنین عناوین فصل‌های جلد دوم شامل فضای سایبری، بازی‌های رایانه‌ای، شبکه‌های اجتماعی و تاثیرات آن، فیلترینگ، امنیت رسانه، عملیات روانی در رسانه و نوجوان، زن و رسانه را شامل می‌شود. عناوین فصل‌های جلد سوم این کتاب نیز شامل دین و رسانه، رسانه و افکار عمومی، رسانه و انتخابات، رسانه و فحشا، رسانه و جنگ، رسانه و داعش و رسانه و آخرالزمان می‌شود.

همچنین علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، در ادامه این مراسم ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر، عنوان کرد: امروز یادداشتی را تحت عنوان «خدا، خمینی، خرمشهر» در یکی از رسانه‌ها نوشتم و در بندی از آن یادداشت از مخاطبان خواستم که حتماً یک بار پیام امام خمینی(ره) به مناسب آزادسازی خرمشهر را بخوانند. جالب این‌جا است که در زمان فتح خرمشهر بنده به دنیا نیامده بودم و از فرزندان پس از امام خمینی(ره) هستم، اما معتقدم که باید راه، یاد و منش امام را طی کنیم و ان‌شالله در این راه خداوند به ما ثبات قدم ارائه کند.

وی ادامه داد: در زمان آزادسازی خرمشهر هنگامی که پیروزی حاصل می‌شود، همه پرچم قدرت، عظمت و پیروزی بلند می‌کنند، اما امام خمینی(ره) در این زمان به نکته بسیار درستی اشاره می‌کنند. ایشان می‌فرمایند «و هان ای فرزندان قرآن کریم و نیروهای ارتش، سپاه، بسیج، ژاندارمری، شهربانی، کمیته‌ها، عشایر و نیروهای مردمی داوطلب عزیز، هوشیار باشید که پیروزی‌ها هرچند عظیم و حیرت‌انگیز است، شما را از یاد خداوند که نصر و فتح در دست اوست غافل نکند و غرور و فتح شما را به خود جلب نکند که این آفتی بزرگ و دامی خطرناک است که با وسوسه شیطان به سراغ آدم می‌آید و برای اولاد آدم تباهی می‌آورد. و من با آنچه به همه شما اطمینان تعهد به اسلام دارد، لکن از تذکر که برای مومنان نفع دارد باید غفلت نکنم، چنان‌چه از نصیحت به حکومت‌های همجوار و منطقه دریغ نکنم».

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از لحظه آغاز نهضت تا لحظه رحلت، منطق امام خمینی(ره) خداباوری، خدامحوری و در دستور کار قرار دادن نگاه توحیدی بود که من معتقدم تا زمانی که پرچم امام با منش و نگرش توحیدی در کشور ما حاکم است، هیچ گزندی کشور، جامعه و نظام ما را تهدید نخواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …