کتاب «شهر پریان» نقد می‌شود

نشست نقد و بررسی کتاب «شهر پریان» نوشته آمنه ابراهیمی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، این نشست در روز سه‌شنبه (۲۸ بهمن‌ماه) ساعت ۱۱ صبح با حضور عبدالرسول خیراندیش، طوبی فاضلی‌پور، فرشته نوبخت و آمنه ابراهیمی به صورت مجازی و توسط موسسه فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

در خبر نشست نقد و بررسی کتاب «شهر پریان» که به تازگی توسط نشر گل‌آذین منتشر شده، آمده است: نویسنده در این اثر تلاش کرده تا با نگاهی پدیدارشناسانه دنیای آرمانی زنان را در درازنای تاریخ ایران قرون ششم تا دوازدهم هجری قمری کشف و درک کند. مطالعه پیش رو با درنظر گرفتن سایه سنگین مهم‌ترین هجوم‌های تاریخ ایران راجع‌به تیپ‌شناسی آرمانی زنان است اما بی‌ارتباط با خواست‌های مردان نیست، چرا که همواره زن و مرد همچون دو آینه روبه‌رو تصاویری درهم تنیده و متعدد را از خود و دیگری منعکس می‌کنند. از آن‌جا که در تاریخ ایران، زنان به دلایلی چند پوشیده‌روی و پوشیده‌نام بوده و از آن‌ها کمتر سخن گفته شده نویسنده بر اساس داستان‌های عامیانه سعی کرده است زیست جهانِ خاموش زنان را دریابد و صدای آن‌ها را بشنود. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …